Cookies op de website van omroep MAX. Geef je toestemming!
Wij plaatsen Functionele cookies, om deze website naar behoren te laten functioneren en Analytische cookies waarmee wij het gebruik van de website kunnen meten. Deze cookies gebruiken geen persoonsgegevens. Voor cookies waarmee derden uw surfgedrag kunnen volgen, kunt u hieronder apart toestemming geven.
Meer uitleg
Waarom cookies?
Omroep MAX plaatst specifieke cookies om het gebruiksgemak voor bezoekers te vergroten. Ze helpen in functionaliteit en zijn bedoeld om inzicht te krijgen in de werking en effectiviteit van de websites.
Hiermee kunnen we de bezochte website zo gebruiksvriendelijke en interessant mogelijk maken voor de bezoeker. Hierbij worden geen gegevens verzameld die gebruikt kunnen worden om individuele gebruikers te volgen.
Functionele cookies
Cookies die er voor zorgen dat deze website naar behoren functioneert
De websites van Omroep MAX gebruiken cookies om er voor te zorgen dat onze websites naar behoren werken. Zo gebruiken wij cookies voor:
- het onthouden van informatie die je invult op de verschillende pagina’s, zodat je niet steeds al je gegevens opnieuw hoeft in te vullen
- het doorgeven van informatie van de ene pagina aan de volgende pagina, bijvoorbeeld als er een lange enquête wordt ingevuld of als je veel gegevens moet invullen bij een online bestelling
- het opslaan van voorkeuren, zoals de taal, locatie, het gewenste aantal te tonen zoekresultaten, etc.
- het opslaan van instellingen voor een optimale videoweergave, zoals de gewenste buffergrootte en de resolutiegegevens van je scherm
- het uitlezen van je browserinstellingen om onze website optimaal op je beeldscherm te kunnen weergeven
- het opsporen van misbruik van onze website en diensten, door bijvoorbeeld een aantal opeenvolgende mislukte inlogpogingen te registreren
- het gelijkmatig belasten van de website, waardoor de site bereikbaar blijft
- het aanbieden van de mogelijkheid om inloggegevens op te slaan, zodat je die niet elke keer opnieuw hoeft in te voeren
- het mogelijk maken om te reageren op onze websites
Webstatistieken
Cookies waarmee wij het gebruik van de website kunnen meten.
Om te bepalen welke onderdelen van de website het meest interessant zijn voor onze bezoekers, proberen wij continu te meten met behulp van de software van comScore Digital Analytix hoeveel bezoekers er op onze website komen en welke onderdelen van de website het meest bekeken worden. Hiervoor gebruiken wij cookies.
Het is onderdeel van de (wettelijke) taak van Omroep MAX als Publieke Omroep om te rapporteren over onze prestaties. Daarvoor is het nodig om webstatistieken bij te houden. Ook nemen wij deel aan het landelijke internetbereikonderzoek STIR. Hiervoor gebruiken wij cookies, zodat wij de browser kunnen herkennen en op die manier het aantal bezoekers aan onze websites kunnen meten.
Van de informatie die wij zo verzamelen worden statistieken gemaakt. Deze statistieken geven ons inzicht in hoe vaak onze webpagina's bezocht worden, waar bezoekers de meeste tijd doorbrengen, enzovoort. Hierdoor zijn wij in staat structuur, navigatie en inhoud van de website zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken. De statistieken en overige rapportages kunnen wij niet herleiden tot personen.
Wij gebruiken cookies voor:
- het bijhouden van het aantal bezoekers op onze webpagina’s
- het bijhouden van de tijdsduur die elke bezoeker doorbrengt op onze webpagina’s
- het bepalen van de volgorde waarin een bezoeker de verschillende pagina’s van onze website bezoekt
- het beoordelen welke delen van onze site aanpassing behoeven
- het optimaliseren van de website
Voor gebruik van deze cookies is geen toestemming vereist en deze kunnen dan ook niet worden uitgeschakeld.
Sociale media
Sociale cookies verzamelen gegevens over de activiteiten van gebruikers. Dit maakt het onder andere mogelijk om fragmenten van sociale platforms te bekijken, inhoud van onze websites te delen met je vrienden, te reageren op berichten van andere gebruikers en de makers of actief mee te discussiëren op onze forums. Sommige sociale cookies die geplaatst worden, kunnen door sociale medianetwerken ingezet worden om jouw internetgedrag te gebruiken voor commerciële doeleinden. Hier heeft Omroep MAX geen invloed op.
Voor meer informatie over de manier waarop deze derden omgaan met jouw persoonsgegevens, verwijzen wij je door naar het privacy beleid van deze derden. De meest voorkomende zijn:
Cookie-instellingen aanpassen en meer informatie
De cookie-instellingen voor deze website zijn te allen tijde naar je persoonlijke voorkeur te wijzigen. De pagina waarop je deze instellingen kunt wijzigen is te bereiken via deze link Cookie instellingen. Hier is ook gedetailleerde informatie vinden over welke cookies we specifiek plaatsen.
Fijn dat deze uitleg gegeven wordt door omroep Max. Hier zullen heel veel mensen baat bij hebben.
Ik heb onlangs dezelfde ervaring gehad met internet aanbieder Tele2.
Dit bedrijf is helemaal ingesteld op consumenten te bedriegen en van hun geld af te helpen, zonder een dienst te leveren. Ze leveren geen product/dienst en als je het bedrijf benaderd, via internet of telefoon zijn ze niet bereikbaar. Het oplichten begint al bij je bestelling, met afleveren wordt al 14 dagen gewacht, waarbij veel consumenten denken dat de bedenktijd reeds verstreken is. Maar dat is niet het geval. Er wordt namelijk een router geleverd, en op het moment dat de router geleverd is gaat de bedenktijd in. En natuurlijk heb je geen internet of zeer slecht internet omdat de router niet deugd en het netwerk niet deugd. Als je dan binnen 14 dagen wilt opzeggen moet je heel inventief zijn, de telefoon wordt niet opgenomen, dus telefonisch opzeggen is niet mogelijk. Via internet opzeggen is ook niet mogelijk, omdat ze naar je klantennummer vragen en dat heb je niet gekregen. Schriftelijk opzeggen is heel ingewikkeld, omdat er nergens een postadres wordt vermeld. Dat moet je dan opvragen bij de consumentenbond of iets dergelijks. Aangetekende brieven worden geweigerd. Dus je moet een klacht indienen bij de consumentenbond met een kopie van jouw opzegbrief. Dan stuurt de consumentenbond jouw klacht en brief door naar de directeur dhr. Wolters in Nieuwengein. En dan heb je bewijs van je opzegging. Daarmee neem Tele2 geen genoegen, ze bellen je terug met het smoesje dat je hen wel de kans moet geven om de klacht te herstellen. Dit is alleen maar een afleiding, om jouw opzegging ongeldig te maken. Ga dus nooit in op het voorstel om naar de klacht te kijken. Deze oplichters weten precies hoe te handelen. Ondanks dat je correct hebt geannuleerd krijg je toch een mail, dat je een jaar lang vastzit aan een contract en je moet gewoon betalen. Wie storneert krijgt een incassobureau achter zich aan. Maak je daar niet druk over, laat je niet bang maken, zo’n incassobureau heeft geen enkele rechtsgrond, zonder uitspraak van een rechter.
Ik adviseer iedereen om aangifte te doen bij de politie van oplichting en diefstal. Daarnaast moet je ook een klacht indienen bij de ACM (Autoriteit Consument en Markt) niet dat ACM iets doet, die weten van niets en zullen jouw vertellen (Via ConsuWijzer) dat jij de eerste bent die klaagt. Dat is dus niet zo er hebben al honderden mensen geklaagd. Met die afwijzing in de hand dien je een klacht in bij de Nationale Ombudsman, die dan ACM op de vingers tikt. En na lange tijd, dat Tele2 door kan gaan met oplichten en stelen, gaat er een lampje branden bij ACM en de politiek in Den haag. en krijgt dhr. Wolters een standje en het advies om iets voorzichtiger te werk te gaan. … Het mag wel ruiken maar niet stinken. … Begrijp je wat ik bedoel. …
Voor de volledigheid, hier het postadres van Tele2:
Tele2 Nederland B.V.
Postbus 289
2400 AG
Alphen aan den Rijn
t.a.v. Thomas Wolters
14 juni 2017,
Van: Oosterwijck
Thomas Wolters,
Graag wil ik mijn abonnement bij Tele2 opzeggen, met onmiddellijke ingang. Op 12 juni 2017, heb ik het installatiepakket ontvangen en na installeren blijkt internet niet te functioneren. De helpdesk is niet bemand en op de site, blijkt een praatautomaat (computer) alleen maar onzin uit te kramen. Een klacht, kan ik niet versturen. Ik heb eerder al geprobeerd om de overeenkomst telefonisch op te zeggen (020 7544465), maar wordt eindeloos in de wacht gezet. Vervolgens heb ik geprobeerd om via de site op te zeggen, maar wordt geblokkeerd omdat ik geen klantnummer heb (ontvangen).
U heeft van uw “bedrijf“ een onneembare vesting gemaakt, voor ontevreden klanten, met vragen en/of klachten. Jammer is dat.
Ik hoop dat U deze brief wél serieus neemt en de overeenkomst beëindigd.
Barst maar.
Gezien de vele gevallen van oplichting, waar consumenten mee geconfronteerd worden, door steeds weer nieuw oplichterbedrijven, zou het wenselijk zijn als de Max Ombudsman, gezamenlijk met de Nationale Ombudsman, de ACM achter de veren zit, om eindelijk eens te doen, wat de ACM allang had moeten doen: OPTREDEN TEGEN MALAFIEDE BEDRIJVEN EN BOETES UITDELEN, EVENALS BEDRIJVEN SLUITEN. … ACM kan nu gezien worden als de schone slaapster, die wakker gekust moet worden, na een slaap van duizend jaar. … Het is voor de directie van ACM natuurlijk wel leuk om elke week te vergaderen en notulen uitschrijven, gezellig samen met het personeel. Maar er is werk aan de winkel. Nu niet meer langer vergaderen, over: “Meer periodiekjes erbij en meer onkostenvergoeding, en meer vergoeding voor eten buiten de deur”. Er moeten nu consumenten beschermd worden, die bedrogen en bestolen worden, door de vele dubieuze bedrijven (die zelfs uit het buitenland komen) om hier consumenten te bedriegen. …. Kom in actie, vort-vort.
Ik heb een brief geschreven, aan de Tweede Kamer, waarin ik verzoek, iets te doen aan de bescherming van de consumenten.
Geachte voorzitter en leden van de Tweede Kamer,
Onlangs heb ik een ervaring gehad met internetfraude, door Telecombedrijf Tele2. Dit bleek grootschalige fraude te betreffen, waar duizenden Nederlanders het slachtoffer van worden. Daarover heb ik eerder al een brief aan U gestuurd. Ik heb deze grootschalige fraude gemeld bij de Autoriteit Consument en Markt, met het verzoek deze fraude te onderzoeken. Maar deze organisatie voelt zich niet geroepen om deze fraudezaak te onderzoeken. Ze verwezen me naar de politie of private procedure bij de rechter. En Daarnaast heb ik deze grootschalige fraude gemeld bij het, Nationaal Team E-crime. En tot mijn verbazing, voelt deze organisatie zich ook niet geroepen, deze fraude te onderzoeken. Ze richten zich liever op Marktplaats.nl en Speurders.nl.
Het moet niet gekker worden. … Ik voel me als consument (en met mij duizenden Nederlanders) vogelvrij verklaard. Iedereen kan plukken van consumenten en er is niet één organisatie, die de consument beschermd. Er is niet één organisatie, waar de consument hulp en advies kan krijgen. Als zelfs de politie, niet meer de instantie is, om misdaad te melden en/of misdaad te bestrijden, wie dan wél.
Graag wil ik, dat U als regering van dit land, maatregelen treft, dat consumenten, zich beschermd voelen tegen misdadigers en dat misdadigers gewoon worden vervolgd en gestraft.
Het moet niet zo zijn, dat een armlastige bejaarde, wordt vervolgd voor diefstal van €10 uit een Supermarkt, terwijl dhr. Wolters van Tele2, mij en met mij, tienduizenden Nederlanders zomaar €288 afhandig kan maken, met list en bedrog, zonder dat tegen die man wordt opgetreden.
Vertrouwende dat U dit probleem bespreekt in de Tweede Kamer,