Naar cookieinstellingen

Ontspanning en een mooie omgeving maken vakantie perfect

Waar 50 jaar geleden slechts 1 op de 3 Nederlands op vakantie ging, gaat in 2016 90% van alle Nederlanders minimaal 1 keer per jaar op reis. Vooral de auto- en vliegvakanties zijn geliefd, zo blijkt uit onderzoek van D-reizen onder ruim 1000 Nederlanders.

Op zoek naar een mooie omgeving

Als we op reis gaan doen we dat het liefst met een partner of het gezin. We gaan op zoek naar ultieme ontspanning en een mooie omgeving is het belangrijkste element voor een geslaagde vakantie. Duurzame bestemmingen en onontdekte plekken op aarde zijn voor veel reizigers de ultieme reisbestemming. Er is in de toekomst een belangrijke rol weggelegd voor het reisbureau: het aanbieden van optimaal maatwerk, tegen een goede prijs, wordt steeds belangrijker.

50 jaar reizen

Er is in de afgelopen 50 jaar veel veranderd op het gebied van reizen. In de jaren 60 maakte slechts 30 procent van de Nederlanders wel eens een uitstapje met de bus naar familie, de zee of een pretpark. Tegenwoordig ligt de wereld open. Vooral in de jaren 80 nam het toerisme een vlucht en kwamen intercontinentale reizen op door een toenemende welvaart, meer vrije tijd en goedkope vliegtickets.

Populaire vervoersmiddelen

De auto is met 50 procent het meest gebruikte vervoersmiddel om op vakantie te gaan. 35 procent van de reizigers kiest voor het vliegtuig. Er wordt vaak gezegd dat Nederland een echt caravanland is, maar deze aanname klopt niet helemaal, slechts 7 procent van de respondenten uit het onderzoek zegt met de auto en caravan op vakantie te gaan.

Ontspanning en cultuur

In het rijtje van belangrijkste redenen om op vakantie te gaan staat ontspanning met stip op 1. 65-plussers zijn het meest ondernemend, als zij op vakantie zijn, willen ze graag nieuwe culturen en bestemmingen ontdekken. Onmisbaar voor een geslaagde reis zijn een mooie omgeving, comfort op de accommodatie en strand op loopafstand. Opvallend is dat veel mensen de afwezigheid van veel Nederlanders op de vakantiebestemming voor veel mensen belangrijker is de aanwezigheid van WIFI.

Veiligheid van groter belang

Door alle onrust in de wereld zal veiligheid alleen nog maar belangrijker worden bij het maken van reizen in de toekomst. Vooral 55-plussers denken dat dit aspect in belang zal toenemen. Jongeren tot 30 jaar denken dat we in de toekomst vooral extra waarde zullen hechten aan duurzaamheid en het aantal vakantiedagen dat we te besteden hebben. Duurzame bestemmingen en onontdekte plekken, ver weg van het massatoerisme, worden het meest genoemd als ultieme vakantiebestemmingen van de toekomst. Hier is een belangrijke rol weggelegd voor de reisbureaus. 1 op de 3 Nederlanders ziet een uitgebreid aanbod van op maat gemaakte reizen als onmisbaar voor een reisbureau. Het bieden van de meest voordelige prijs voor zo’n reis staat op een tweede plek. Ook door het bieden van aparte bestemmingen en ultieme service kan het toekomstige reisbureau zich onderscheiden.

(Bron: D-reizen)

Geef een reactie

Minder uitleg Meer uitleg

Cookies op de website van omroep MAX. Geef je toestemming!

Wij plaatsen Functionele cookies, om deze website naar behoren te laten functioneren en Analytische cookies waarmee wij het gebruik van de website kunnen meten. Deze cookies gebruiken geen persoonsgegevens. Voor cookies waarmee derden uw surfgedrag kunnen volgen, kunt u hieronder apart toestemming geven.

Meer uitleg

Waarom cookies?

Omroep MAX plaatst specifieke cookies om het gebruiksgemak voor bezoekers te vergroten. Ze helpen in functionaliteit en zijn bedoeld om inzicht te krijgen in de werking en effectiviteit van de websites.

Hiermee kunnen we de bezochte website zo gebruiksvriendelijke en interessant mogelijk maken voor de bezoeker. Hierbij worden geen gegevens verzameld die gebruikt kunnen worden om individuele gebruikers te volgen.

Functionele cookies

Cookies die er voor zorgen dat deze website naar behoren functioneert

De websites van Omroep MAX gebruiken cookies om er voor te zorgen dat onze websites naar behoren werken. Zo gebruiken wij cookies voor:

  • het onthouden van informatie die je invult op de verschillende pagina’s, zodat je niet steeds al je gegevens opnieuw hoeft in te vullen
  • het doorgeven van informatie van de ene pagina aan de volgende pagina, bijvoorbeeld als er een lange enquête wordt ingevuld of als je veel gegevens moet invullen bij een online bestelling
  • het opslaan van voorkeuren, zoals de taal, locatie, het gewenste aantal te tonen zoekresultaten, etc.
  • het opslaan van instellingen voor een optimale videoweergave, zoals de gewenste buffergrootte en de resolutiegegevens van je scherm
  • het uitlezen van je browserinstellingen om onze website optimaal op je beeldscherm te kunnen weergeven
  • het opsporen van misbruik van onze website en diensten, door bijvoorbeeld een aantal opeenvolgende mislukte inlogpogingen te registreren
  • het gelijkmatig belasten van de website, waardoor de site bereikbaar blijft
  • het aanbieden van de mogelijkheid om inloggegevens op te slaan, zodat je die niet elke keer opnieuw hoeft in te voeren
  • het mogelijk maken om te reageren op onze websites

Webstatistieken

Cookies waarmee wij het gebruik van de website kunnen meten.

Om te bepalen welke onderdelen van de website het meest interessant zijn voor onze bezoekers, proberen wij continu te meten met behulp van de software van comScore Digital Analytix hoeveel bezoekers er op onze website komen en welke onderdelen van de website het meest bekeken worden. Hiervoor gebruiken wij cookies.

Het is onderdeel van de (wettelijke) taak van Omroep MAX als Publieke Omroep om te rapporteren over onze prestaties. Daarvoor is het nodig om webstatistieken bij te houden. Ook nemen wij deel aan het landelijke internetbereikonderzoek STIR. Hiervoor gebruiken wij cookies, zodat wij de browser kunnen herkennen en op die manier het aantal bezoekers aan onze websites kunnen meten.

Van de informatie die wij zo verzamelen worden statistieken gemaakt. Deze statistieken geven ons inzicht in hoe vaak onze webpagina's bezocht worden, waar bezoekers de meeste tijd doorbrengen, enzovoort. Hierdoor zijn wij in staat structuur, navigatie en inhoud van de website zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken. De statistieken en overige rapportages kunnen wij niet herleiden tot personen.

Wij gebruiken cookies voor:

  • het bijhouden van het aantal bezoekers op onze webpagina’s
  • het bijhouden van de tijdsduur die elke bezoeker doorbrengt op onze webpagina’s
  • het bepalen van de volgorde waarin een bezoeker de verschillende pagina’s van onze website bezoekt
  • het beoordelen welke delen van onze site aanpassing behoeven
  • het optimaliseren van de website

Voor gebruik van deze cookies is geen toestemming vereist en deze kunnen dan ook niet worden uitgeschakeld.

Sociale media

Sociale cookies verzamelen gegevens over de activiteiten van gebruikers. Dit maakt het onder andere mogelijk om fragmenten van sociale platforms te bekijken, inhoud van onze websites te delen met je vrienden, te reageren op berichten van andere gebruikers en de makers of actief mee te discussiëren op onze forums. Sommige sociale cookies die geplaatst worden, kunnen door sociale medianetwerken ingezet worden om jouw internetgedrag te gebruiken voor commerciële doeleinden. Hier heeft Omroep MAX geen invloed op.

Voor meer informatie over de manier waarop deze derden omgaan met jouw persoonsgegevens, verwijzen wij je door naar het privacy beleid van deze derden. De meest voorkomende zijn:

Cookie-instellingen aanpassen en meer informatie

De cookie-instellingen voor deze website zijn te allen tijde naar je persoonlijke voorkeur te wijzigen. De pagina waarop je deze instellingen kunt wijzigen is te bereiken via deze link Cookie instellingen. Hier is ook gedetailleerde informatie vinden over welke cookies we specifiek plaatsen.

  • Ik wil Sociale Media koppelingen:

    hiermee staat u het plaatsen van Social media Cookies toe, deze netwerken kunnen u volgen en kan uw internetgedrag monitoren voor commerciële doeleinden.