NPO richt zich meer op online kijken

De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) gaat de website Uitzendinggemist.nl en de bijbehorende app in het voorjaar van 2017 grondig vernieuwen. “Langzaam maakt de NPO de stap van Uitzending Gemist naar Uitzending Gestart.” Dat zei NPO-directeur Frans Klein maandag 22 augustus 2016 bij de presentatie van het nieuwe televisieseizoen.

On demand

On demand kijken, kijken wanneer u dat wilt, neemt een vlucht de laatste jaren. Netflix is daar een goed voorbeeld van. De publieke omroep wil mee in deze ontwikkeling. “We maken programma’s waar over gepraat wordt. Deze programma’s willen we daarom aanbieden op een manier die past bij modern mediagebruik: flexibel, doorzoekbaar, gefragmenteerd als je wilt en deelbaar’’, aldus Frans Klein.

Persoonlijker

NPO wil het terugkijken, dat gratis blijft, ook persoonlijker maken. Bezoekers van het NPO-platform kunnen vanaf het voorjaar van 2017 een gratis een profiel aanmaken. Op basis daarvan krijgt u aanbevelingen. Daardoor wordt het ook mogelijk een programma te onderbreken en later verder te kijken op een ander apparaat.

Townhallmeetings

Op de presentatie van het nieuwe televisieseizoen laat NPO-bestuurder Shula Rijxman tevens weten dat de publieke omroep het land in gaat om het debat met het publiek op te zoeken. “In deze Townhallmeetings willen we ontmoetingen met mensen met uiteenlopende opvattingen creëren. Een plek waar het echte debat gevoerd kan worden.”

(Bron: ANP)

Geef een reactie

Reactie

    Hanneman says:

    Netflix is een keihard bedrijf met maar één enkel doel. Poen! Tot elke denkbare prijs en via elk mogelijk circuit. Ik hoop niet dat de NPO een soortgelijke bedrijfsvoering gaat doen.