Janny’s Frieskist: boerinfluencer op een melkveebedrijf
In de online serie Janny’s Frieskist, die aansluit op Denkend aan Holland, de Elfstedentocht, gaat Janny van der Heijden op bezoek bij bijzondere Friezen, die de meest uiteenlopende producten verbouwen of maken. In ruil voor klusjes hoopt Janny producten in haar Frieskist te krijgen, om daar uiteindelijk de meest Friese maaltijd ooit mee te maken. In aflevering 1 gaat Janny op bezoek bij boerinfluencer Welmoed.
Boerinfluencer op een melkveebedrijf
In aflevering 1 gaat Janny op bezoek bij Welmoed, een 24-jarige boerinfluencer (boerin én influencer). Welmoed heeft tienduizenden volgers op sociale media, die ze via Instagram op de hoogte houdt van het reilen en zeilen op haar biologische melkveehouderij in Friesland. Janny hoopt boter en kaas bij Welmoed te scoren, voor in haar Frieskist. Maar voordat ze dat krijgt, zet Welmoed haar aan het werk. De koeien moeten gemolken worden en nu Janny er toch is, kan ze mooi wat foto’s maken voor op Welmoeds sociale media. En misschien is er ook nog wat tijd over voor een klein TikTok-dansje..
Denkend aan Holland: de Elfstedentocht (4 afleveringen) is te zien vanaf zondag 2 januari 2022 om 21.40 uur op NPO 1.