loeki de leeuw

Eigen tijdschrift voor Loeki de Leeuw

Loeki de Leeuw is voor even terug, er wordt eenmalig een glossy aan de populaire STER-leeuw gewijd. Vanaf 15 november 2016 ligt het 100 pagina’s tellende blad LOEKI! in de winkels.

Asjemenou

Tussen 1972 en 2004 was Loeki in maar liefst 7000 filmpjes tussen de reclames in te zien. In de LoekiGlossy is alles over zijn rijke geschiedenis te lezen. Wat komt er kijken bij het ontwikkelen van een karakter, het produceren van de ambachtelijk gemaakte animaties en hoe is de kreet ‘Asjemenou!’ ontstaan? Het komt allemaal aan bod.

Accepteer de cookies om dit element te weergeven.

Bedenker Joop Geesink

Joop Geesink is de bedenker van Loeki en Louise Geesink nam in 1984 het stokje over van haar vader: “Dit tijdschrift is een prachtige kans om de leeuw opnieuw in de schijnwerpers te zetten,” zegt zij erover. Ook uitgever Seb van der Kaaden is enthousiast: “Loeki is een wat onhandige leeuw die heel vaak valt of met tegenslagen te maken krijgt, maar altijd weer vrolijk opstaat. Die kenmerken hebben we ook in de glossy gestopt.”

Interviews

In het blad is naast Loeki ook ruimte gemaakt voor interviews met onder andere Harry Piekema (oud-supermarktmanager Van Dalen) en acteur Frank Lammers. Ervaren bladenmakers Rob van Vuure, Franska Stuy en Robert van den Ham geven daarnaast tips en commentaar.

(Bron: ANP)

Geef een reactie