Naar cookieinstellingen
Stocard

Digitip: al uw klantenkaarten in één app

Veel mensen zullen het herkennen: een portemonnee vol met plastic klantenpasjes. Op het moment dat u een klantenkaart moet tonen in een winkel, is het vaak even zoeken naar de juiste. De app Stocard biedt uitkomst. Hierin slaat u klantenkaarten digitaal op. In de winkel opent u de app op uw smartphone en kiest u de juiste kaart. De winkelmedewerker scant die dan op de telefoon.

Tip: Zet de app op het startscherm, zodat u hem in de winkel snel bij de hand heeft.

Een kaart toevoegen

Download om te beginnen de gratis app in de App Store (iOS) of Play Store (Android).

Houd de plastic kaart die u wilt toevoegen bij de hand. Het toevoegen van een kaart gaat zo:

  • Open de app.
  • Er wordt gevraagd de eerste kaart toe te voegen. Tik op de rode plus om dat te doen.
  • Een lijst met mogelijke opties komt tevoorschijn. Bovenaan staan vaak toegevoegde klantenkaarten. Daaronder staan alle kaarten op alfabetische volgorde.
  • Zoek in de lijst de klantenkaart die u wilt toevoegen. Of typ de naam van de winkel of het bedrijf in de zoekbalk bovenaan.
  • Tik op het bedrijf of de instantie waarvan u een klantenkaart wilt toevoegen.
  • Stocard wil toestemming om een foto te maken. Tik op Toestaan.
  • Richt de telefooncamera op de barcode op uw plastic kaart. De rode lijn op het telefoonscherm toont waar u moet richten.
  • U kunt ook handmatig de barcode invoeren.
    Tik bij het scannen op Handmatige invoer.
    Vul het klantnummer in.
    Tik op Done.
    Tik op het pijltje linksboven om terug te gaan naar het startscherm.

Als u klaar bent, ziet u dat de klantenkaart is toegevoegd aan het beginscherm in Stocard. Meer klantenkaarten toevoegen werkt op dezelfde manier. Klik steeds op de rode plus.

Een kaart aanpassen of verwijderen

Gebruikt u een klantenkaart niet meer of heeft u een andere kaart? De oude kaart kan simpel worden verwijderd of aangepast. Dit werkt zo:

  • Tik in het beginscherm op de kaart die u wilt aanpassen.
  • Tik op de 3 puntjes rechtsboven.
    Tik op Kaart bewerken om het kaartnummer aan te passen. Dit kan door het klantnummer in te voeren of door opnieuw te scannen. Tik daarvoor op de Scan-knop. Dit is de knop met barcode, naast het kaartnummer. Als u klaar bent, tikt u Done aan.
    Tik op Verwijder kaart om de kaart te verwijderen. Tik op Ja om te bevestigen.

Extra opties bij een kaart

Er zijn nog een aantal handige opties in de app. Bijvoorbeeld een notitie toevoegen aan de kaart of de kaart delen met anderen.

Kaart delen

  • Tik op kaart die u wilt delen.
  • Tik op de 3 puntjes rechtsboven.
  • Tik op Deel kaart.
  • Kies de app waarmee u de klantenkaart wil delen, bijvoorbeeld e-mail of WhatsApp. De persoon die het bericht ontvangt, kan de kaart openen in de Stocard app. Heeft hij of zij die app niet? Dan wordt er eerst verzocht om de app te downloaden.

Dichtstbijzijnde winkel opzoeken

  • Tik de kaart aan waarvan u het dichtstbijzijnde filiaal wilt zien.
  • Tik Dichtstbijzijnde winkel aan.
  • Geef de app toestemming tot uw locatie.
  • Het kaartje laat nu een winkel in de buurt zien.

Notitie toevoegen

Het kan handig zijn om een notitie toe te voegen aan uw klantenkaart. Bijvoorbeeld tot wanneer de kaart geldig is.

  • Tik op de kaart waaraan u een notitie wilt toevoegen.
  • Tik op Notities.
  • Tik op Notitie toevoegen en begin te typen.
  • Tik op Opslaan als u klaar bent.

Wanneer u de notitie wilt bekijken, tikt u weer op Notities.

Foto voor- en achterkant toevoegen

Zeker weten dat u alle informatie op uw klantenkaart bij de hand heeft? Maak dan ook een foto van de voor- en achterkant van de klantenkaart.

  • Tik op de kaart waaraan u foto’s wilt toevoegen.
  • Tik bij het onderdeel ‘Kaartfoto’s’ op Voorkant.
  • Kies een bestaande foto of open de Camera-app.
  • Tik op OK.
  • Plaats de kaart in het uitgelichte vierkant. Draaien kan door eerst rechtsboven op de rotatieknop te tikken. Daarna draait u door met 2 vingers het scherm aan te raken en vervolgens te schuiven in een draaiende beweging. In- of uitzoomen werkt door 2 vingers naar elkaar toe of van elkaar weg te schuiven.
  • Tik op Opslaan.

De foto’s kunt u nu openen op volledig scherm door ze aan te tikken in de app.

Let op bij abonnementen

Naast klantenkaarten van winkels, kunt u ook pasjes van bijvoorbeeld dierentuinen en musea digitaal opslaan in Stocard. Neem naar dit soort plekken wel altijd het plastic pasje alsnog mee. Dit moet u hier namelijk vaak toch nog laten zien.

Bij klantenkaarten van winkels is er geen probleem, daar wordt zowel de echte kaart als de gescande kaart geaccepteerd.

(Bron: SeniorWeb)

Let op: gezien de voortdurende veranderingen in de digitale wereld kan de informatie in bovenstaande Digitip met de tijd verouderd zijn.

Geef een reactie

Minder uitleg Meer uitleg

Cookies op de website van omroep MAX. Geef je toestemming!

Wij plaatsen Functionele cookies, om deze website naar behoren te laten functioneren en Analytische cookies waarmee wij het gebruik van de website kunnen meten. Deze cookies gebruiken geen persoonsgegevens. Voor cookies waarmee derden uw surfgedrag kunnen volgen, kunt u hieronder apart toestemming geven.

Meer uitleg

Waarom cookies?

Omroep MAX plaatst specifieke cookies om het gebruiksgemak voor bezoekers te vergroten. Ze helpen in functionaliteit en zijn bedoeld om inzicht te krijgen in de werking en effectiviteit van de websites.

Hiermee kunnen we de bezochte website zo gebruiksvriendelijke en interessant mogelijk maken voor de bezoeker. Hierbij worden geen gegevens verzameld die gebruikt kunnen worden om individuele gebruikers te volgen.

Functionele cookies

Cookies die er voor zorgen dat deze website naar behoren functioneert

De websites van Omroep MAX gebruiken cookies om er voor te zorgen dat onze websites naar behoren werken. Zo gebruiken wij cookies voor:

  • het onthouden van informatie die je invult op de verschillende pagina’s, zodat je niet steeds al je gegevens opnieuw hoeft in te vullen
  • het doorgeven van informatie van de ene pagina aan de volgende pagina, bijvoorbeeld als er een lange enquête wordt ingevuld of als je veel gegevens moet invullen bij een online bestelling
  • het opslaan van voorkeuren, zoals de taal, locatie, het gewenste aantal te tonen zoekresultaten, etc.
  • het opslaan van instellingen voor een optimale videoweergave, zoals de gewenste buffergrootte en de resolutiegegevens van je scherm
  • het uitlezen van je browserinstellingen om onze website optimaal op je beeldscherm te kunnen weergeven
  • het opsporen van misbruik van onze website en diensten, door bijvoorbeeld een aantal opeenvolgende mislukte inlogpogingen te registreren
  • het gelijkmatig belasten van de website, waardoor de site bereikbaar blijft
  • het aanbieden van de mogelijkheid om inloggegevens op te slaan, zodat je die niet elke keer opnieuw hoeft in te voeren
  • het mogelijk maken om te reageren op onze websites

Webstatistieken

Cookies waarmee wij het gebruik van de website kunnen meten.

Om te bepalen welke onderdelen van de website het meest interessant zijn voor onze bezoekers, proberen wij continu te meten met behulp van de software van comScore Digital Analytix hoeveel bezoekers er op onze website komen en welke onderdelen van de website het meest bekeken worden. Hiervoor gebruiken wij cookies.

Het is onderdeel van de (wettelijke) taak van Omroep MAX als Publieke Omroep om te rapporteren over onze prestaties. Daarvoor is het nodig om webstatistieken bij te houden. Ook nemen wij deel aan het landelijke internetbereikonderzoek STIR. Hiervoor gebruiken wij cookies, zodat wij de browser kunnen herkennen en op die manier het aantal bezoekers aan onze websites kunnen meten.

Van de informatie die wij zo verzamelen worden statistieken gemaakt. Deze statistieken geven ons inzicht in hoe vaak onze webpagina's bezocht worden, waar bezoekers de meeste tijd doorbrengen, enzovoort. Hierdoor zijn wij in staat structuur, navigatie en inhoud van de website zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken. De statistieken en overige rapportages kunnen wij niet herleiden tot personen.

Wij gebruiken cookies voor:

  • het bijhouden van het aantal bezoekers op onze webpagina’s
  • het bijhouden van de tijdsduur die elke bezoeker doorbrengt op onze webpagina’s
  • het bepalen van de volgorde waarin een bezoeker de verschillende pagina’s van onze website bezoekt
  • het beoordelen welke delen van onze site aanpassing behoeven
  • het optimaliseren van de website

Voor gebruik van deze cookies is geen toestemming vereist en deze kunnen dan ook niet worden uitgeschakeld.

Sociale media

Sociale cookies verzamelen gegevens over de activiteiten van gebruikers. Dit maakt het onder andere mogelijk om fragmenten van sociale platforms te bekijken, inhoud van onze websites te delen met je vrienden, te reageren op berichten van andere gebruikers en de makers of actief mee te discussiëren op onze forums. Sommige sociale cookies die geplaatst worden, kunnen door sociale medianetwerken ingezet worden om jouw internetgedrag te gebruiken voor commerciële doeleinden. Hier heeft Omroep MAX geen invloed op.

Voor meer informatie over de manier waarop deze derden omgaan met jouw persoonsgegevens, verwijzen wij je door naar het privacy beleid van deze derden. De meest voorkomende zijn:

Cookie-instellingen aanpassen en meer informatie

De cookie-instellingen voor deze website zijn te allen tijde naar je persoonlijke voorkeur te wijzigen. De pagina waarop je deze instellingen kunt wijzigen is te bereiken via deze link Cookie instellingen. Hier is ook gedetailleerde informatie vinden over welke cookies we specifiek plaatsen.

  • Ik wil Sociale Media koppelingen:

    hiermee staat u het plaatsen van Social media Cookies toe, deze netwerken kunnen u volgen en kan uw internetgedrag monitoren voor commerciële doeleinden.