Wie betaalt garantie van mijn keuken?
Publicatiedatum: 10 september 2015
“Ik heb een keuken gekocht waarvan de panelen binnen een paar jaar kromtrokken. Wie is nou verantwoordelijk voor de schade? De leverancier of de installateur? In mijn geval wijzen ze naar elkaar.” Yolande Goos
Weet u dat er in 2014 bij Consuwijzer 64.000 klachten over keukens zijn binnengekomen? Veel mensen klaagden dat ze met hoge annuleringskosten te maken hadden als ze onder druk in de winkel een offerte getekend hadden. Maar veel anderen klaagden dat ze in de garantieperiode van het kastje naar de muur werden gestuurd. Dat is bij uw keuken ook het geval. Maar uw aanspreek punt voor de schade is de winkel waar u de keuken gekocht heeft. Die moet met de installateur maar uitvechten wie verantwoordelijk is voor de slechte panelen en dus de schade moet betalen. Ook bij kleinere aankopen is dat het geval. De winkel moet de garantie regelen en mag de klant niet doorverwijzen na ar de fabriek waar het product gemaakt is.
Bron: MAX Magazine – Editie nr. 38 2015