Abonnement

Moet ik na opzegging mijn rekeningen betalen?

“Ik ben weg bij Ziggo, omdat ik niet onder druk gezet wil worden om automatische incasso te nemen. Eind oktober kreeg ik een bevestiging van de opzegging, maar de rekeningen en aanmaningen blijven komen. Mag ik het op z’n beloop laten?” A. Vlas

U hoeft de rekeningen niet te betalen, want het zal dan een hele toer worden uw geld nog terug te krijgen. Maar u moet de herinneringen en aanmaningen niet op z’n beloop laten. U moet Ziggo nogmaals schriftelijk aangeven dat u uw abonnement heeft opgezegd en dat het bedrijf dat ook bevestigd heeft. Dan staat u gewoon sterker als het conflict nog voortduurt en de druk van de incasso steeds sterker wordt. Ziggo fuseerde twee jaar geleden met UPC en verloor sindsdien al tienduizenden abonnees. Als oorzaak noemt de directie de grote concurrentie, maar veel klanten zijn ook ontevreden over prijsverhogingen en service. De Consumentenbond kreeg deze zomer een record aantal klachten van klanten die een slechte ontvangst hadden en ontevreden waren over de prijs.

Bron: MAX Magazine – Editie nr. 07 2016

Geef een reactie