Naar cookieinstellingen
medewerkers

MAX Ombudsman zoekt hulp

Dagelijks staan de lijnen van het telefonisch spreekuur van MAX Ombudsman roodgloeiend. Die lijnen worden bemand door vaste medewerkers én geschoolde vrijwilligers. Misschien wordt u wel de nieuwe collega? 2 van de vrijwilligers vertellen over hun drijfveren.

‘Uitdaging om tot de kern van de vraag te komen’

Christa de Jong (59): “3 ochtenden per week ben ik vrijwilliger bij het telefonisch spreekuur. In een grijs verleden heb ik Nederlands en notarieel recht gestudeerd. Na een aantal jaren werkzaam geweest te zijn als jurist, heb ik mij een tijd alleen aan de opvoeding van de kinderen gewijd. Toch ging het op een gegeven moment kriebelen en besloot ik vrijwilliger te worden bij een rechtswinkel. Het juridisch advieswerk in combinatie met het contact met de cliënten smaakte al gauw naar meer. Vandaar dat ik mij ook heb aangemeld bij MAX Ombudsman. Ik sta cliënten telefonisch te woord en tracht hen zo goed mogelijk op weg te helpen in de brij van juridische regels. Het contact met de mensen in combinatie met het op volle toeren laten draaien van de hersens om tot een goed advies te komen, is de reden dat ik met veel plezier naar het Mediapark ga. Het is een uitdaging om zo snel mogelijk tot de juridische kern van de vraag te komen. De vaak leuke gesprekken en inkijkjes die mensen mij in hun leven geven, zijn voor mij de krenten in de pap. Op deze manier heb ik het lege nestsyndroom kunnen voorkomen. Een extra leuke bijkomstigheid van dit werk zijn de buitengewoon gezellige lunches met het team.”
Ombudsman
Christa de Jong en André Bruijn

‘Bij MAX leer ik nog steeds’

André Bruijn (49): “Naast mijn reguliere werk voor 36 uur als beleidsmedewerker bij een gemeente had ik de behoefte iets voor een ander te betekenen. Mijn betaalde werk bestaat voor een groot deel uit juridische advisering in een vast taakgebied. Toen MAX Ombudsman om mensen met een juridische achtergrond voor het telefonisch spreekuur vroeg, was ik direct geïnteresseerd. Ik heb mijn werktijden aangepast waardoor ik één dag in de week vrij ben. Op die dag zit ik als vrijwilliger in het telefonische spreekuur. In het spreekuur weet je nooit welke vragen worden gesteld. Dan moet je doorvragen en alles uitzoeken. Daar ligt voor mij ook een uitdaging. Bij MAX leer ik nog steeds. Ik haal vooral voldoening uit het feit dat ik mensen kan wijzen op de mogelijkheden bij hun problemen. Die hulp wordt echt gewaardeerd. Als ik dat kan bereiken door één dag daarvoor beschikbaar te zijn, dan word ik daar blij van. Bovendien zijn de mensen bij MAX erg aardig.”

MAX Ombudsman zoekt meer mensen zoals André en Christa om – naast de vaste medewerkers – een steuntje in de rug te bieden aan alle MAX-leden. Nieuwe ontwikkelingen worden met elkaar besproken en driemaal per jaar worden er scholingsdagen georganiseerd. heeft u interesse? Dan kunt u uw motivatie met cv sturen naar pascal.de.jong@omroepmax.nl.

Geef een reactie

Minder uitleg Meer uitleg

Cookies op de website van omroep MAX. Geef je toestemming!

Wij plaatsen Functionele cookies, om deze website naar behoren te laten functioneren en Analytische cookies waarmee wij het gebruik van de website kunnen meten. Deze cookies gebruiken geen persoonsgegevens. Voor cookies waarmee derden uw surfgedrag kunnen volgen, kunt u hieronder apart toestemming geven.

Meer uitleg

Waarom cookies?

Omroep MAX plaatst specifieke cookies om het gebruiksgemak voor bezoekers te vergroten. Ze helpen in functionaliteit en zijn bedoeld om inzicht te krijgen in de werking en effectiviteit van de websites.

Hiermee kunnen we de bezochte website zo gebruiksvriendelijke en interessant mogelijk maken voor de bezoeker. Hierbij worden geen gegevens verzameld die gebruikt kunnen worden om individuele gebruikers te volgen.

Functionele cookies

Cookies die er voor zorgen dat deze website naar behoren functioneert

De websites van Omroep MAX gebruiken cookies om er voor te zorgen dat onze websites naar behoren werken. Zo gebruiken wij cookies voor:

  • het onthouden van informatie die je invult op de verschillende pagina’s, zodat je niet steeds al je gegevens opnieuw hoeft in te vullen
  • het doorgeven van informatie van de ene pagina aan de volgende pagina, bijvoorbeeld als er een lange enquête wordt ingevuld of als je veel gegevens moet invullen bij een online bestelling
  • het opslaan van voorkeuren, zoals de taal, locatie, het gewenste aantal te tonen zoekresultaten, etc.
  • het opslaan van instellingen voor een optimale videoweergave, zoals de gewenste buffergrootte en de resolutiegegevens van je scherm
  • het uitlezen van je browserinstellingen om onze website optimaal op je beeldscherm te kunnen weergeven
  • het opsporen van misbruik van onze website en diensten, door bijvoorbeeld een aantal opeenvolgende mislukte inlogpogingen te registreren
  • het gelijkmatig belasten van de website, waardoor de site bereikbaar blijft
  • het aanbieden van de mogelijkheid om inloggegevens op te slaan, zodat je die niet elke keer opnieuw hoeft in te voeren
  • het mogelijk maken om te reageren op onze websites

Webstatistieken

Cookies waarmee wij het gebruik van de website kunnen meten.

Om te bepalen welke onderdelen van de website het meest interessant zijn voor onze bezoekers, proberen wij continu te meten met behulp van de software van comScore Digital Analytix hoeveel bezoekers er op onze website komen en welke onderdelen van de website het meest bekeken worden. Hiervoor gebruiken wij cookies.

Het is onderdeel van de (wettelijke) taak van Omroep MAX als Publieke Omroep om te rapporteren over onze prestaties. Daarvoor is het nodig om webstatistieken bij te houden. Ook nemen wij deel aan het landelijke internetbereikonderzoek STIR. Hiervoor gebruiken wij cookies, zodat wij de browser kunnen herkennen en op die manier het aantal bezoekers aan onze websites kunnen meten.

Van de informatie die wij zo verzamelen worden statistieken gemaakt. Deze statistieken geven ons inzicht in hoe vaak onze webpagina's bezocht worden, waar bezoekers de meeste tijd doorbrengen, enzovoort. Hierdoor zijn wij in staat structuur, navigatie en inhoud van de website zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken. De statistieken en overige rapportages kunnen wij niet herleiden tot personen.

Wij gebruiken cookies voor:

  • het bijhouden van het aantal bezoekers op onze webpagina’s
  • het bijhouden van de tijdsduur die elke bezoeker doorbrengt op onze webpagina’s
  • het bepalen van de volgorde waarin een bezoeker de verschillende pagina’s van onze website bezoekt
  • het beoordelen welke delen van onze site aanpassing behoeven
  • het optimaliseren van de website

Voor gebruik van deze cookies is geen toestemming vereist en deze kunnen dan ook niet worden uitgeschakeld.

Sociale media

Sociale cookies verzamelen gegevens over de activiteiten van gebruikers. Dit maakt het onder andere mogelijk om fragmenten van sociale platforms te bekijken, inhoud van onze websites te delen met je vrienden, te reageren op berichten van andere gebruikers en de makers of actief mee te discussiëren op onze forums. Sommige sociale cookies die geplaatst worden, kunnen door sociale medianetwerken ingezet worden om jouw internetgedrag te gebruiken voor commerciële doeleinden. Hier heeft Omroep MAX geen invloed op.

Voor meer informatie over de manier waarop deze derden omgaan met jouw persoonsgegevens, verwijzen wij je door naar het privacy beleid van deze derden. De meest voorkomende zijn:

Cookie-instellingen aanpassen en meer informatie

De cookie-instellingen voor deze website zijn te allen tijde naar je persoonlijke voorkeur te wijzigen. De pagina waarop je deze instellingen kunt wijzigen is te bereiken via deze link Cookie instellingen. Hier is ook gedetailleerde informatie vinden over welke cookies we specifiek plaatsen.

  • Ik wil Sociale Media koppelingen:

    hiermee staat u het plaatsen van Social media Cookies toe, deze netwerken kunnen u volgen en kan uw internetgedrag monitoren voor commerciële doeleinden.