Naar cookieinstellingen

De digitale brievenbus van de overheid

Het is weer tijd voor de aangifte van de inkomstenbelasting. Dit jaar verstuurt de Belastingdienst nog brieven met het verzoek om aangifte te doen voor de inkomstenbelasting, maar zoals u misschien al weet gaat de blauwe envelop verdwijnen.

Digitale brievenbus

Stap voor stap wordt de overgang van papier naar digitaal gemaakt. Zo worden de berekeningen van uw toeslagen vanaf december 2016 alleen nog digitaal verstuurd. Vanaf 2017 krijgt u de berichten over uw inkomstenbelasting alleen digitaal. Deze worden verstuurd naar uw persoonlijke Berichtenbox op Mijn Overheid. Dat is een persoonlijke, beveiligde postbus voor digitale berichten van de overheid aan u. Heeft u uw Berichtenbox nog niet geactiveerd op MijnOverheid? Dan kunt u dat in een aantal stappen doen. Zo bent en blijft u ook in de toekomst op de hoogte van lopende zaken.

Instructievideo account activeren op MijnOverheid:

Accepteer de cookies om dit element te weergeven.

E-mailnotificaties

U kunt ervoor kiezen om een mail te ontvangen als u een bericht heeft in uw Berichtenbox. In deze mail staan verder geen gegevens of meer informatie over het onderwerp van het bericht, alleen dat er een bericht in uw persoonlijke Berichtenbox van de Overheid staat. Ook stuurt MijnOverheid geen notificaties met een link naar de website om te voorkomen dat u met valse e-mailnotificaties naar een namaak-website wordt geleid. Mocht u dus een e-mail ontvangen van MijnOverheid met een link erin, dan kunt u er vanuit gaan dat dit spam is.

Een ander machtigen

Als u zelf om welke reden dan ook niet in staat bent om gebruik te maken van uw Berichtenbox, dan kunt u een ander machtigen om de berichten te lezen in uw digitale brievenbus. Los van de machtiging blijft u altijd zelf baas over uw Berichtenbox. Als u niet meer wilt dat diegene bij uw berichten kan, dan kunt u uw machtiging te allen tijde intrekken. Lees verder hoe u de machtiging aanvraagt via de website van de Belastingdienst.

Helpdesk

Komt u er niet uit? Dan kunt u contact opnemen met de Helpdesk Digitale Post. Een gratis nummer (0800 – 235 83 52) van de Belastingdienst waar u terecht kunt met vragen over de Berichtenbox, MijnOverheid en DigiD.

Geef een reactie

Reacties (2)

    ojhekcireg@zeelandnet.nl says:

    Als je een klacht indient over de belastingdienst doen ze de telefonisch af. Dan heb je niets om aan te tonen. Ook nadat je kenbaar hebt gemaakt (herhaaldelijk) dat je een schriftelijke uitspraakt wilt, negeren ze dat. Na telefonisch gesprek sturen ze een kort briefje met o.a. dat je zogenaamd akkoord bent gegaan dat daarmee de klacht is fagehandeld. Hetgeen helemaal niet waar is. Telefonisch lullen ze je zo van je stuk terwijl er van de klacht niets overblijft. Ik zit al jaren te klooien met een klacht maar daar wordt geen afdoend antwoord op gegeven. Het gaat over het terugbetalen van te veel ontvangen toeslag. Daar spreek je dan een betalingsregeling voor af. Betalen over 24 maanden. Dan krijg je een acceptgiro iedere maand met overzicht van terugbetaalde en nog te betalen bedrag. Halfweg gaan ze over tot inhouding op de lopende uit te betalen toeslag. Zonder kennisgeving en zonder overzicht. Dan raak je het overzicht kwijt en verder heb je plotseling minder inkomen. Met minder dan niets inkomen raak je in de problemen. Ze komen dus de overeengekomen regeling niet na. Daar ben ik nu al jeren mee bezig en het is nu zo dat er teveel is terugbetaald. Ook daar krijg je geen reactie op. De blijven maar bellen maar op d eklacht krijg je niets. Ik wil er mee naar d eombudsman maar dan moet ik schriftelijke bewijzen hebben en die geeft de belastingdienst niet. Ik noem het de belastingterreur.

      Coco-allo says:

      Ik heb nu precies hetzelfde aan de hand. Heb sinds vorig jaar juni een persoonlijke betalingsregeling en dat ging tot afgelopen zaterdag allemaal goed. Ik betaal elke maand netjes het afgesproken bedrag. Nu hebben ze ineens beslag gelegd op alle toeslagen…dat is bijna 400 euro. Ik begrijp er werkelijk helemaal niets van..en inderdaad.. telefonisch kom je geen steek verder. In de brief van de regeling staat precies wat ik moet betalen, hoe lang, en wat daarna gebeurt. Dat staat zwart op wit. Ben er behoorlijk wanhopig van en heb ook al contact met de ombudsman gezocht. Dit kunnen ze toch niet maken..?? Ik hoop nog wel dat men bij de belastingdienst een fout heeft gemaakt en dat ze het op korte termijn allemaal terug draaien..maar ben echt heel erg bang..en kan er niet over uit dat er zo met afspraken en regelingen wordt omgegaan…dit is zo onrechtvaardig! !!

Minder uitleg Meer uitleg

Cookies op de website van omroep MAX. Geef je toestemming!

Wij plaatsen Functionele cookies, om deze website naar behoren te laten functioneren en Analytische cookies waarmee wij het gebruik van de website kunnen meten. Deze cookies gebruiken geen persoonsgegevens. Voor cookies waarmee derden uw surfgedrag kunnen volgen, kunt u hieronder apart toestemming geven.

Meer uitleg

Waarom cookies?

Omroep MAX plaatst specifieke cookies om het gebruiksgemak voor bezoekers te vergroten. Ze helpen in functionaliteit en zijn bedoeld om inzicht te krijgen in de werking en effectiviteit van de websites.

Hiermee kunnen we de bezochte website zo gebruiksvriendelijke en interessant mogelijk maken voor de bezoeker. Hierbij worden geen gegevens verzameld die gebruikt kunnen worden om individuele gebruikers te volgen.

Functionele cookies

Cookies die er voor zorgen dat deze website naar behoren functioneert

De websites van Omroep MAX gebruiken cookies om er voor te zorgen dat onze websites naar behoren werken. Zo gebruiken wij cookies voor:

  • het onthouden van informatie die je invult op de verschillende pagina’s, zodat je niet steeds al je gegevens opnieuw hoeft in te vullen
  • het doorgeven van informatie van de ene pagina aan de volgende pagina, bijvoorbeeld als er een lange enquête wordt ingevuld of als je veel gegevens moet invullen bij een online bestelling
  • het opslaan van voorkeuren, zoals de taal, locatie, het gewenste aantal te tonen zoekresultaten, etc.
  • het opslaan van instellingen voor een optimale videoweergave, zoals de gewenste buffergrootte en de resolutiegegevens van je scherm
  • het uitlezen van je browserinstellingen om onze website optimaal op je beeldscherm te kunnen weergeven
  • het opsporen van misbruik van onze website en diensten, door bijvoorbeeld een aantal opeenvolgende mislukte inlogpogingen te registreren
  • het gelijkmatig belasten van de website, waardoor de site bereikbaar blijft
  • het aanbieden van de mogelijkheid om inloggegevens op te slaan, zodat je die niet elke keer opnieuw hoeft in te voeren
  • het mogelijk maken om te reageren op onze websites

Webstatistieken

Cookies waarmee wij het gebruik van de website kunnen meten.

Om te bepalen welke onderdelen van de website het meest interessant zijn voor onze bezoekers, proberen wij continu te meten met behulp van de software van comScore Digital Analytix hoeveel bezoekers er op onze website komen en welke onderdelen van de website het meest bekeken worden. Hiervoor gebruiken wij cookies.

Het is onderdeel van de (wettelijke) taak van Omroep MAX als Publieke Omroep om te rapporteren over onze prestaties. Daarvoor is het nodig om webstatistieken bij te houden. Ook nemen wij deel aan het landelijke internetbereikonderzoek STIR. Hiervoor gebruiken wij cookies, zodat wij de browser kunnen herkennen en op die manier het aantal bezoekers aan onze websites kunnen meten.

Van de informatie die wij zo verzamelen worden statistieken gemaakt. Deze statistieken geven ons inzicht in hoe vaak onze webpagina's bezocht worden, waar bezoekers de meeste tijd doorbrengen, enzovoort. Hierdoor zijn wij in staat structuur, navigatie en inhoud van de website zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken. De statistieken en overige rapportages kunnen wij niet herleiden tot personen.

Wij gebruiken cookies voor:

  • het bijhouden van het aantal bezoekers op onze webpagina’s
  • het bijhouden van de tijdsduur die elke bezoeker doorbrengt op onze webpagina’s
  • het bepalen van de volgorde waarin een bezoeker de verschillende pagina’s van onze website bezoekt
  • het beoordelen welke delen van onze site aanpassing behoeven
  • het optimaliseren van de website

Voor gebruik van deze cookies is geen toestemming vereist en deze kunnen dan ook niet worden uitgeschakeld.

Sociale media

Sociale cookies verzamelen gegevens over de activiteiten van gebruikers. Dit maakt het onder andere mogelijk om fragmenten van sociale platforms te bekijken, inhoud van onze websites te delen met je vrienden, te reageren op berichten van andere gebruikers en de makers of actief mee te discussiëren op onze forums. Sommige sociale cookies die geplaatst worden, kunnen door sociale medianetwerken ingezet worden om jouw internetgedrag te gebruiken voor commerciële doeleinden. Hier heeft Omroep MAX geen invloed op.

Voor meer informatie over de manier waarop deze derden omgaan met jouw persoonsgegevens, verwijzen wij je door naar het privacy beleid van deze derden. De meest voorkomende zijn:

Cookie-instellingen aanpassen en meer informatie

De cookie-instellingen voor deze website zijn te allen tijde naar je persoonlijke voorkeur te wijzigen. De pagina waarop je deze instellingen kunt wijzigen is te bereiken via deze link Cookie instellingen. Hier is ook gedetailleerde informatie vinden over welke cookies we specifiek plaatsen.

  • Ik wil Sociale Media koppelingen:

    hiermee staat u het plaatsen van Social media Cookies toe, deze netwerken kunnen u volgen en kan uw internetgedrag monitoren voor commerciële doeleinden.