Naar cookieinstellingen
raad gevraagd

Raad Gevraagd: “winkelier is onaardig tegen klanten”

Dilemma’s en problemen, iedereen heeft ze en kan soms wel wat goede raad gebruiken bij het oplossen ervan. In onze rubriek Raad Gevraagd kunt u hierbij helpen; lezers helpen lezers! Elke week staat er een nieuwe kwestie voor u klaar waarop u kunt reageren.

In het dorp waar Jos woont is een nieuwe delicatessewinkel die goede zaken doet De eigenaar van de winkel vertoont echter vreemd gedrag, vindt Jos. Moet hij daar iets van zeggen?

“Sinds een paar maanden zit er een nieuwe delicatessewinkel hier om de hoek. Ik ben er nu een paar keer geweest en elke keer valt het me op dat de eigenaar zich in mijn ogen niet juist gedraagt tegenover klanten. Als je iets vraagt is zijn reactie standaard bot. Zo vroeg ik laatst iets over een potje jam en toen zei hij zoiets als: “kun je niet lezen? dat staat op het etiket” hij doet dat bij iedereen – voor zover mij is opgevallen- en niemand anders lijkt er moeite mee te hebben. Iedereen lijkt het op te vatten als grapje, want ik al een paar keer gezien dat er gelachen wordt door klanten en hemzelf nadat hij zo’n opmerking heeft gemaakt. Ik vraag me nu af of het aan mij ligt dat ik dit gedrag niet juist vind of dat ik de winkelier hier wel degelijk op kan aanspreken.”

Zelf insturen

Zelf een probleem dat u wilt voorleggen aan de lezers van MAX Vandaag? Meld u dan aan via het Raad Gevraagd aanmeldformulier.

* De foto boven dit artikel is puur illustratief

Geef een reactie

Reacties (3)

    Nelleke reageert says:

    Duidelijk. Zou voor mij snel klaar zijn. Als een winkelier onbeschoft is, dan ga ik ergens anders heen. Ook in een dorp hoef je dit niet te pikken. Erop aanspreken zal weinig nut hebben. Hij zal het zelf niet zien, is waarschijnlijk altijd al zo geweest en door iedereen geaccepteerd. Er zijn genieg winkels, ook in de buurt van dorpen. Stap in de auto en ga lekker naar de concurrent.

    Jan 57 says:

    Ik zou dat niet pikken en hem er op aanspreken, Hij denkt dat het er bij hoort. Dat is niet juist omdat een winkelier zich content naar de klant moet richten. Er zijn cursussen voor winkeliers om te leren hoe om te gaan met klanten.

    Joris Driepinter says:

    Het is simpel; als je dat wil kun je het natuurlijk gewoon tegen de winkelier zeggen: ‘ik vind uw reactie naar mij niet prettig’… je ziet dan zelf wat hij doet… iedereen is anders en misschien denkt hij leuk te zijn maar irriteert het u… misschien is het gewoon een lompe hark en snapt hij het winkelier zijn zelf niet goed…

    Het staat u dan vrij om naar een andere winkel te gaan, mogelijk dat hij dan heeft begrepen dat er een stukje omzet bij hem weg loopt… of hij biedt zijn excuus aan en behandeld u normaal…

    Bij een winkelier die geen zelfstandige is, mag je wat accurater zijn: die is gewoon in dienst van een keten en dient zich gewoon klantvriendelijk op te stellen, anders is het een kwestie van de organisatie aanspreken en een klacht indienen.

Minder uitleg Meer uitleg

Cookies op de website van omroep MAX. Geef je toestemming!

Wij plaatsen Functionele cookies, om deze website naar behoren te laten functioneren en Analytische cookies waarmee wij het gebruik van de website kunnen meten. Deze cookies gebruiken geen persoonsgegevens. Voor cookies waarmee derden uw surfgedrag kunnen volgen, kunt u hieronder apart toestemming geven.

Meer uitleg

Waarom cookies?

Omroep MAX plaatst specifieke cookies om het gebruiksgemak voor bezoekers te vergroten. Ze helpen in functionaliteit en zijn bedoeld om inzicht te krijgen in de werking en effectiviteit van de websites.

Hiermee kunnen we de bezochte website zo gebruiksvriendelijke en interessant mogelijk maken voor de bezoeker. Hierbij worden geen gegevens verzameld die gebruikt kunnen worden om individuele gebruikers te volgen.

Functionele cookies

Cookies die er voor zorgen dat deze website naar behoren functioneert

De websites van Omroep MAX gebruiken cookies om er voor te zorgen dat onze websites naar behoren werken. Zo gebruiken wij cookies voor:

  • het onthouden van informatie die je invult op de verschillende pagina’s, zodat je niet steeds al je gegevens opnieuw hoeft in te vullen
  • het doorgeven van informatie van de ene pagina aan de volgende pagina, bijvoorbeeld als er een lange enquête wordt ingevuld of als je veel gegevens moet invullen bij een online bestelling
  • het opslaan van voorkeuren, zoals de taal, locatie, het gewenste aantal te tonen zoekresultaten, etc.
  • het opslaan van instellingen voor een optimale videoweergave, zoals de gewenste buffergrootte en de resolutiegegevens van je scherm
  • het uitlezen van je browserinstellingen om onze website optimaal op je beeldscherm te kunnen weergeven
  • het opsporen van misbruik van onze website en diensten, door bijvoorbeeld een aantal opeenvolgende mislukte inlogpogingen te registreren
  • het gelijkmatig belasten van de website, waardoor de site bereikbaar blijft
  • het aanbieden van de mogelijkheid om inloggegevens op te slaan, zodat je die niet elke keer opnieuw hoeft in te voeren
  • het mogelijk maken om te reageren op onze websites

Webstatistieken

Cookies waarmee wij het gebruik van de website kunnen meten.

Om te bepalen welke onderdelen van de website het meest interessant zijn voor onze bezoekers, proberen wij continu te meten met behulp van de software van comScore Digital Analytix hoeveel bezoekers er op onze website komen en welke onderdelen van de website het meest bekeken worden. Hiervoor gebruiken wij cookies.

Het is onderdeel van de (wettelijke) taak van Omroep MAX als Publieke Omroep om te rapporteren over onze prestaties. Daarvoor is het nodig om webstatistieken bij te houden. Ook nemen wij deel aan het landelijke internetbereikonderzoek STIR. Hiervoor gebruiken wij cookies, zodat wij de browser kunnen herkennen en op die manier het aantal bezoekers aan onze websites kunnen meten.

Van de informatie die wij zo verzamelen worden statistieken gemaakt. Deze statistieken geven ons inzicht in hoe vaak onze webpagina's bezocht worden, waar bezoekers de meeste tijd doorbrengen, enzovoort. Hierdoor zijn wij in staat structuur, navigatie en inhoud van de website zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken. De statistieken en overige rapportages kunnen wij niet herleiden tot personen.

Wij gebruiken cookies voor:

  • het bijhouden van het aantal bezoekers op onze webpagina’s
  • het bijhouden van de tijdsduur die elke bezoeker doorbrengt op onze webpagina’s
  • het bepalen van de volgorde waarin een bezoeker de verschillende pagina’s van onze website bezoekt
  • het beoordelen welke delen van onze site aanpassing behoeven
  • het optimaliseren van de website

Voor gebruik van deze cookies is geen toestemming vereist en deze kunnen dan ook niet worden uitgeschakeld.

Sociale media

Sociale cookies verzamelen gegevens over de activiteiten van gebruikers. Dit maakt het onder andere mogelijk om fragmenten van sociale platforms te bekijken, inhoud van onze websites te delen met je vrienden, te reageren op berichten van andere gebruikers en de makers of actief mee te discussiëren op onze forums. Sommige sociale cookies die geplaatst worden, kunnen door sociale medianetwerken ingezet worden om jouw internetgedrag te gebruiken voor commerciële doeleinden. Hier heeft Omroep MAX geen invloed op.

Voor meer informatie over de manier waarop deze derden omgaan met jouw persoonsgegevens, verwijzen wij je door naar het privacy beleid van deze derden. De meest voorkomende zijn:

Cookie-instellingen aanpassen en meer informatie

De cookie-instellingen voor deze website zijn te allen tijde naar je persoonlijke voorkeur te wijzigen. De pagina waarop je deze instellingen kunt wijzigen is te bereiken via deze link Cookie instellingen. Hier is ook gedetailleerde informatie vinden over welke cookies we specifiek plaatsen.

  • Ik wil Sociale Media koppelingen:

    hiermee staat u het plaatsen van Social media Cookies toe, deze netwerken kunnen u volgen en kan uw internetgedrag monitoren voor commerciële doeleinden.