Raad Gevraagd: “hoe krijg ik tóch mijn geld terug?”
Publicatiedatum: 18 januari 2018
Dilemma’s en problemen, iedereen heeft ze en kan soms wel wat goede raad gebruiken bij het oplossen ervan. In onze nieuwe rubriek Raad Gevraagd kunt u hierbij helpen; lezers helpen lezers! Elke donderdag staat er een nieuwe kwestie voor u klaar waarop u kunt reageren.
‘Niet goed, geld terug’ luidt de slogan, maar helaas gaat deze vlieger lang niet overal en altijd op. Dat heeft Hennie aan den lijve ondervonden, waardoor hij nu met dit probleem zit:
“Jarenlang kocht ik naar grote tevredenheid kleding bij dezelfde herenmodezaak. Altijd als er iets toch niet goed paste of als het bij nader inzien niet helemaal mijn smaak was, kon ik het binnen 30 dagen retourneren en kreeg ik mijn geld terug. Dat is nu niet meer zo. Toen ik laatst iets wilde ruilen, kreeg ik een tegoedbon. Aan geld retour doen ze niet meer, vertelde de eigenaar. Volgens haar kost dit te veel geld. Ik ben toen een beetje boos geworden, want ik vind dat ik recht heb op geld terug! Ik ben toen de winkel uitgelopen zonder de tegoedbon, maar ben toch van plan om binnenkort terug te gaan om nogmaals mijn geld terug te vragen. Hoe zorg ik ervoor dat ik mijn geld krijg zonder dat het gesprek weer ontspoort?”
Heeft u goede raad? Laat dan uw reactie achter in het daarvoor bestemde veld onderaan dit bericht.
Zelf insturen
Zelf een probleem dat u wilt voorleggen aan de lezers van MAX Vandaag? Meld u dan aan via het Raad Gevraagd aanmeldformulier.