Naar cookieinstellingen
coronacrisis

Neerslachtig door aanhoudende coronacrisis? Deze hulplijnen zijn er voor u

Op 12 januari 2021 wordt bekend gemaakt dat de coronamaatregelen niet versoepeld zullen worden. Wanneer dit wel gebeurd, is de vraag. Zorgt de aanhoudende coronacrisis ervoor dat u zich soms neerslachtig voelt? Er zijn verschillende hulplijnen die u kunt bellen als u behoefte heeft aan een luisterend oor.

De Luisterlijn

Bij de Luisterlijn werken vrijwilligers die u 24 uur per dag te woord kunnen staan. U kunt hen bellen over van alles en nog wat, maar de vrijwilligers kunnen geen medische vragen beantwoorden. De Luisterlijn is anoniem te bereiken via 088 – 0767 000, maar De Luisterlijn heeft ook een aantal regionale nummers die u kunt bellen. De mensen achter die lijnen komen allemaal uit het gebied waar u ook woont, waardoor zij u vermoedelijk in uw eigen accent of dialect te woord kunnen staan. De nummers van de lokale afdelingen vindt u op www.luisterlijn.nl.

Op deze website heeft u ook de mogelijkheid om met vrijwilligers te mailen of chatten, dit kan een uitkomst zijn voor mensen met een auditieve beperking. De Luisterlijn biedt een luisterend oor, maar is er niet om medische vragen te beantwoorden.

Rode Kruis

Ook het Rode Kruis heeft een eigen hulplijn waar u terecht kunt voor een luisterend oor. Deze is van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 en 17.00 uur bereikbaar via nummer 070-4455 888. U kunt hier uw ei kwijt, maar ook vragen stellen over specifieke corona-onderwerpen zoals thuisisolatie of quarantaine. Mensen die niet zo goed Nederlands spreken, kunnen ook gebruik maken van de WhatsApp-hulplijn van Het Rode Kruis. Meer informatie daarover vindt u op de website van de hulporganisatie. 

KBO-PCOB

Ouderenorganisatie KBO-PCOB heeft sinds het begin van de coronacrisis in maart 2020 ook een eigen hulplijn: de Ouderen Info Lijn. Deze telefoondienst is van maandag tot en met vrijdag tussen tussen 9.00 en 17.00 uur bereikbaar via telefoonnummer 030‑3400 600. U kunt hier terecht voor een gesprek over wat u bezighoudt, maar ook met vragen of opmerkingen over de coronacrisis.

Op zoek naar een ander soort hulplijn? Op de website van de Rijksoverheid kunt u meer voorbeelden vinden.

(Bron: archief, Rijksoverheid, Rode Kruis, Luisterlijn)

Geef een reactie

Reactie

    dragon says:

    Ik heb enige tijd geleden de luisterlijn gebelt., mede doordat mijn vrouw er helemaal doorheen zit, door de Corona maatregels..
    Met normale problemen kon ik haar wel opvangen,
    We zijn 52 jaar samen, dus ken je elkaar wel.
    Aan die luisterlijn heb ik niets gehad.
    Ik merkte een niet begrepen houding in haar verhaal.
    Die andere hulplijnen heb ik niet gebelt, omdat we bang zijn dieper in de ellende te komen.
    Ik kan mij nu wel voorstellen wat mijn ouders met de oorlog meegemaakt hebben.
    Maar toen waren de Duitsers de vijand. en nu zit de vijand in den Haag.
    Want het draait alleen maar om macht, en niet om de gezondheid van het volk.
    Immers hier worden we doodziek van.

Minder uitleg Meer uitleg

Cookies op de website van omroep MAX. Geef je toestemming!

Wij plaatsen Functionele cookies, om deze website naar behoren te laten functioneren en Analytische cookies waarmee wij het gebruik van de website kunnen meten. Deze cookies gebruiken geen persoonsgegevens. Voor cookies waarmee derden uw surfgedrag kunnen volgen, kunt u hieronder apart toestemming geven.

Meer uitleg

Waarom cookies?

Omroep MAX plaatst specifieke cookies om het gebruiksgemak voor bezoekers te vergroten. Ze helpen in functionaliteit en zijn bedoeld om inzicht te krijgen in de werking en effectiviteit van de websites.

Hiermee kunnen we de bezochte website zo gebruiksvriendelijke en interessant mogelijk maken voor de bezoeker. Hierbij worden geen gegevens verzameld die gebruikt kunnen worden om individuele gebruikers te volgen.

Functionele cookies

Cookies die er voor zorgen dat deze website naar behoren functioneert

De websites van Omroep MAX gebruiken cookies om er voor te zorgen dat onze websites naar behoren werken. Zo gebruiken wij cookies voor:

  • het onthouden van informatie die je invult op de verschillende pagina’s, zodat je niet steeds al je gegevens opnieuw hoeft in te vullen
  • het doorgeven van informatie van de ene pagina aan de volgende pagina, bijvoorbeeld als er een lange enquête wordt ingevuld of als je veel gegevens moet invullen bij een online bestelling
  • het opslaan van voorkeuren, zoals de taal, locatie, het gewenste aantal te tonen zoekresultaten, etc.
  • het opslaan van instellingen voor een optimale videoweergave, zoals de gewenste buffergrootte en de resolutiegegevens van je scherm
  • het uitlezen van je browserinstellingen om onze website optimaal op je beeldscherm te kunnen weergeven
  • het opsporen van misbruik van onze website en diensten, door bijvoorbeeld een aantal opeenvolgende mislukte inlogpogingen te registreren
  • het gelijkmatig belasten van de website, waardoor de site bereikbaar blijft
  • het aanbieden van de mogelijkheid om inloggegevens op te slaan, zodat je die niet elke keer opnieuw hoeft in te voeren
  • het mogelijk maken om te reageren op onze websites

Webstatistieken

Cookies waarmee wij het gebruik van de website kunnen meten.

Om te bepalen welke onderdelen van de website het meest interessant zijn voor onze bezoekers, proberen wij continu te meten met behulp van de software van comScore Digital Analytix hoeveel bezoekers er op onze website komen en welke onderdelen van de website het meest bekeken worden. Hiervoor gebruiken wij cookies.

Het is onderdeel van de (wettelijke) taak van Omroep MAX als Publieke Omroep om te rapporteren over onze prestaties. Daarvoor is het nodig om webstatistieken bij te houden. Ook nemen wij deel aan het landelijke internetbereikonderzoek STIR. Hiervoor gebruiken wij cookies, zodat wij de browser kunnen herkennen en op die manier het aantal bezoekers aan onze websites kunnen meten.

Van de informatie die wij zo verzamelen worden statistieken gemaakt. Deze statistieken geven ons inzicht in hoe vaak onze webpagina's bezocht worden, waar bezoekers de meeste tijd doorbrengen, enzovoort. Hierdoor zijn wij in staat structuur, navigatie en inhoud van de website zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken. De statistieken en overige rapportages kunnen wij niet herleiden tot personen.

Wij gebruiken cookies voor:

  • het bijhouden van het aantal bezoekers op onze webpagina’s
  • het bijhouden van de tijdsduur die elke bezoeker doorbrengt op onze webpagina’s
  • het bepalen van de volgorde waarin een bezoeker de verschillende pagina’s van onze website bezoekt
  • het beoordelen welke delen van onze site aanpassing behoeven
  • het optimaliseren van de website

Voor gebruik van deze cookies is geen toestemming vereist en deze kunnen dan ook niet worden uitgeschakeld.

Sociale media

Sociale cookies verzamelen gegevens over de activiteiten van gebruikers. Dit maakt het onder andere mogelijk om fragmenten van sociale platforms te bekijken, inhoud van onze websites te delen met je vrienden, te reageren op berichten van andere gebruikers en de makers of actief mee te discussiëren op onze forums. Sommige sociale cookies die geplaatst worden, kunnen door sociale medianetwerken ingezet worden om jouw internetgedrag te gebruiken voor commerciële doeleinden. Hier heeft Omroep MAX geen invloed op.

Voor meer informatie over de manier waarop deze derden omgaan met jouw persoonsgegevens, verwijzen wij je door naar het privacy beleid van deze derden. De meest voorkomende zijn:

Cookie-instellingen aanpassen en meer informatie

De cookie-instellingen voor deze website zijn te allen tijde naar je persoonlijke voorkeur te wijzigen. De pagina waarop je deze instellingen kunt wijzigen is te bereiken via deze link Cookie instellingen. Hier is ook gedetailleerde informatie vinden over welke cookies we specifiek plaatsen.

  • Ik wil Sociale Media koppelingen:

    hiermee staat u het plaatsen van Social media Cookies toe, deze netwerken kunnen u volgen en kan uw internetgedrag monitoren voor commerciële doeleinden.