Merk V&D krijgt tweede leven
Publicatiedatum: 9 juni 2016
Ondernemer Roland Kahn heeft in samenwerking met andere winkelondernemers alle merkrechten, domeinnamen en andere intellectuele eigendomsrechten uit de boedel van V&D gekocht. Hiermee lijkt een tweede leven van het merk V&D in zicht.
Samenwerking
Eerder dit jaar wilde Roland Kahn , eigenaar van investeringsbedrijf Coolinvestments, nog doorstarten met het winkelketen. Maar dat mislukte. De samenwerking tussen de winkelondernemers is verenigd onder de naam Retail Ventures. Ook Kahns zakenpartner Jaco Scheffers en voormalig Hema-topman Ronald van Zetten zijn onderdeel van de samenwerking.
V&D 2.0
Het is de bedoeling om met de belangrijkste leveranciers van de voormalige warenhuisketen een nieuwe V&D op te zetten. In eerste instantie wordt het een online winkel. De plannen worden momenteel uitgewerkt. Maar de ondernemers willen de website zo snel mogelijk in de lucht hebben.
,,We zijn vol plannen om V&D weer een sterk en gezond merk van alle Nederlandse consumenten te maken. In eerste instantie online, maar op termijn wellicht ook weer in het Nederlandse straatbeeld”, laat Ronald van Zetten weten.
(Bron: ANP)