Naar cookieinstellingen
vluchtvertraging

Meldpunt: In horrorhotel na vluchtvertraging

Een groep vakantiegangers met kinderen is afgelopen zomer door reisorganisatie TUI Nederland ondergebracht in een verwaarloosde verslavingskliniek in Turkije. Dat gebeurde bij een vluchtvertraging op de terugweg. Het onderkomen was een horrorhotel met bloed op de deurposten, schimmel op de muren en bruin water uit de kranen. Wat mag je als reiziger verwachten van een vervangende accommodatie?

Vakantie valt in duigen

De familie De Goeij vertelt in Meldpunt dat hun vakantie in het Turkse Lara aanvankelijk uitstekend verloopt, maar in duigen valt op de terugweg. Hun vliegtuig vertrekt een dag later dan gepland. Reisorganisatie TUI biedt de groep een vervangende accommodatie aan, maar deze blijkt een verwaarloosde kliniek voor verslaafden te zijn. Ze brengen een angstige nacht door in de lobby van de accommodatie. TUI biedt een vergoeding van 150 euro aan voor de vervelende ervaring. Is deze vergoeding hoog genoeg? En wat mag een vakantieganger verwachten van vervangende accommodatie? MAX Ombudsman Jeanine Janssen buigt zich over deze zaak. In de studio reageert een medewerker van reisorganisatie TUI Nederland.

Rolstoel (on)vriendelijk

Arie en Dorien Weijers boekten via D-reizen een bootreis van OAD door Friesland. Mevrouw Weijers zit in een rolstoel. Bij het reisbureau hoort meneer dat dit geen enkel probleem is. En ook in de folder staat: heeft u een rolstoel of rollator, dan kunt u deze aan boord gebruiken. Maar op de eerste vakantiedag blijkt direct dat het schip niet rolstoelvriendelijk is. Het stel breekt de vakantie af en eist de reissom terug, maar wordt van het kastje naar de muur gestuurd. MAX Ombudsman Jeanine Janssen confronteert D-reizen met haar bevindingen.

Meldpunt is te zien op vrijdag 29 november 2019 om 19.05 uur op NPO 2.

Geef een reactie

Reactie

    oosterwijck says:

    Problemen met georganiseerde reizen zijn al 50 jaar een steeds terugkerend onderwerp. Dit probleem zou voor eens en voor altijd opgelost kunnen worden, als reisorganisaties en vliegmaatschappijen, standaard de gehele reissom plus een schadevergoeding moeten teruggeven. Nu is het nog steeds lucratief, voor een organisatie, om de klant te beduvelen, wachten op een paar klachten en dan zolang mogelijk de klant afzeiken. Pas als er een TV programma aan te pas komt geef je een deel terug en gewoon weer verder gaan met beduvelen.

Minder uitleg Meer uitleg

Cookies op de website van omroep MAX. Geef je toestemming!

Wij plaatsen Functionele cookies, om deze website naar behoren te laten functioneren en Analytische cookies waarmee wij het gebruik van de website kunnen meten. Deze cookies gebruiken geen persoonsgegevens. Voor cookies waarmee derden uw surfgedrag kunnen volgen, kunt u hieronder apart toestemming geven.

Meer uitleg

Waarom cookies?

Omroep MAX plaatst specifieke cookies om het gebruiksgemak voor bezoekers te vergroten. Ze helpen in functionaliteit en zijn bedoeld om inzicht te krijgen in de werking en effectiviteit van de websites.

Hiermee kunnen we de bezochte website zo gebruiksvriendelijke en interessant mogelijk maken voor de bezoeker. Hierbij worden geen gegevens verzameld die gebruikt kunnen worden om individuele gebruikers te volgen.

Functionele cookies

Cookies die er voor zorgen dat deze website naar behoren functioneert

De websites van Omroep MAX gebruiken cookies om er voor te zorgen dat onze websites naar behoren werken. Zo gebruiken wij cookies voor:

  • het onthouden van informatie die je invult op de verschillende pagina’s, zodat je niet steeds al je gegevens opnieuw hoeft in te vullen
  • het doorgeven van informatie van de ene pagina aan de volgende pagina, bijvoorbeeld als er een lange enquête wordt ingevuld of als je veel gegevens moet invullen bij een online bestelling
  • het opslaan van voorkeuren, zoals de taal, locatie, het gewenste aantal te tonen zoekresultaten, etc.
  • het opslaan van instellingen voor een optimale videoweergave, zoals de gewenste buffergrootte en de resolutiegegevens van je scherm
  • het uitlezen van je browserinstellingen om onze website optimaal op je beeldscherm te kunnen weergeven
  • het opsporen van misbruik van onze website en diensten, door bijvoorbeeld een aantal opeenvolgende mislukte inlogpogingen te registreren
  • het gelijkmatig belasten van de website, waardoor de site bereikbaar blijft
  • het aanbieden van de mogelijkheid om inloggegevens op te slaan, zodat je die niet elke keer opnieuw hoeft in te voeren
  • het mogelijk maken om te reageren op onze websites

Webstatistieken

Cookies waarmee wij het gebruik van de website kunnen meten.

Om te bepalen welke onderdelen van de website het meest interessant zijn voor onze bezoekers, proberen wij continu te meten met behulp van de software van comScore Digital Analytix hoeveel bezoekers er op onze website komen en welke onderdelen van de website het meest bekeken worden. Hiervoor gebruiken wij cookies.

Het is onderdeel van de (wettelijke) taak van Omroep MAX als Publieke Omroep om te rapporteren over onze prestaties. Daarvoor is het nodig om webstatistieken bij te houden. Ook nemen wij deel aan het landelijke internetbereikonderzoek STIR. Hiervoor gebruiken wij cookies, zodat wij de browser kunnen herkennen en op die manier het aantal bezoekers aan onze websites kunnen meten.

Van de informatie die wij zo verzamelen worden statistieken gemaakt. Deze statistieken geven ons inzicht in hoe vaak onze webpagina's bezocht worden, waar bezoekers de meeste tijd doorbrengen, enzovoort. Hierdoor zijn wij in staat structuur, navigatie en inhoud van de website zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken. De statistieken en overige rapportages kunnen wij niet herleiden tot personen.

Wij gebruiken cookies voor:

  • het bijhouden van het aantal bezoekers op onze webpagina’s
  • het bijhouden van de tijdsduur die elke bezoeker doorbrengt op onze webpagina’s
  • het bepalen van de volgorde waarin een bezoeker de verschillende pagina’s van onze website bezoekt
  • het beoordelen welke delen van onze site aanpassing behoeven
  • het optimaliseren van de website

Voor gebruik van deze cookies is geen toestemming vereist en deze kunnen dan ook niet worden uitgeschakeld.

Sociale media

Sociale cookies verzamelen gegevens over de activiteiten van gebruikers. Dit maakt het onder andere mogelijk om fragmenten van sociale platforms te bekijken, inhoud van onze websites te delen met je vrienden, te reageren op berichten van andere gebruikers en de makers of actief mee te discussiëren op onze forums. Sommige sociale cookies die geplaatst worden, kunnen door sociale medianetwerken ingezet worden om jouw internetgedrag te gebruiken voor commerciële doeleinden. Hier heeft Omroep MAX geen invloed op.

Voor meer informatie over de manier waarop deze derden omgaan met jouw persoonsgegevens, verwijzen wij je door naar het privacy beleid van deze derden. De meest voorkomende zijn:

Cookie-instellingen aanpassen en meer informatie

De cookie-instellingen voor deze website zijn te allen tijde naar je persoonlijke voorkeur te wijzigen. De pagina waarop je deze instellingen kunt wijzigen is te bereiken via deze link Cookie instellingen. Hier is ook gedetailleerde informatie vinden over welke cookies we specifiek plaatsen.

  • Ik wil Sociale Media koppelingen:

    hiermee staat u het plaatsen van Social media Cookies toe, deze netwerken kunnen u volgen en kan uw internetgedrag monitoren voor commerciële doeleinden.