cafés

‘Cafés moeten zich specialiseren’

Hoewel het beter gaat met de economie, gaan er nog steeds opvallend veel cafés failliet. Dit kan voorkomen worden als zij zich specialiseren. Dat staat in een nieuw onderzoek dat marktonderzoeksbureau GFK heeft gedaan in opdracht van brancheorganisatie Koninklijke Horeca Nederland (KHN).

Specialiseren

Met specialiseren bedoelt het GFK dat cafés zich moeten gaan onderscheiden op een bepaald gebied. Zo kan een café ervoor kiezen om een verrassende menukaart aan te bieden. Dit is een aspect dat erg wordt gewaardeerd door de Nederlandse gast, zegt het KHN. Ook specialiseren op het gebied van service wordt genoemd als een mogelijkheid. Daarnaast is het belangrijk dat een zaak zich richt op een specifiek type klant, want: “Een café voor iedereen is een café voor niemand”, aldus het KHN.

Goede omzet

Naast de noodlijdende cafés, zijn er ook genoeg horecazaken die wel merken dat de Nederlandse economie in de lift zit. Zo draaien restaurants, hotels en snackbars over het algemeen goed.

(Bron: GFK, NOS)

Geef een reactie

Reactie

    oosterwijck says:

    Er kunnen niet genoeg café’s failliet gaan. De consument wordt zich eindelijk bewust, dat hij/zij niets te zoeken heeft in een café. De kroegbazen moeten zich niet specialiseren, maar omscholen. Er zijn genoeg andere nuttige werkzaamheden te doen.