Nieuwe regels voor pakketreizen
Kamer in viersterrenhotel blijkt kelderruimte, veranderingen in reiswereld en slechte ervaringen met klantenservice.
Humphry en Patsy zijn al twee jaar niet op vakantie geweest. Reden genoeg dus om er samen een week op uit te trekken. De keuze valt op een reis met Corendon naar het viersterrenhotel Castelsardo Resort Village op het Italiaanse Sardinië. Bij aankomst blijkt de geboekte standaardkamer met balkon er op z'n zachtst gezegd iets anders uit te zien dan ze hadden mogen verwachten...
Verder: er verandert iets in de reiswereld. Sinds 1 juli geldt voor elke reis-aanbieder namelijk de Europese Richtlijn Pakketreis. Naast de bekende pakketreis, wordt hierin een nieuwe term geïntroduceerd, het zogenaamde gekoppelde reisarrangement. MAX Ombudsman Jeanine Janssen legt in de studio uit wat er verandert.
En ellenlange wachttijden, vreselijk irritante wachtmuziekjes, gewoon geen gehoor of zelfs de verbinding verbreken en uiteindelijk een dikke telefoonrekening. Iedereen heeft er weleens mee te maken gehad: de klantenservice van je reisorganisatie. En áls je dan contact met ze hebt wil je natuurlijk dat je klacht zo snel mogelijk verholpen wordt. Maar helaas, dat is niet altijd het geval.