verzekering

Wie betaalt dat sterretje in de voorruit?

April 2010. De heer Aarts heeft net boodschappen gedaan en loopt terug naar zijn auto op de parkeerplaats. Een paar mannen stellen zich aan hem voor. Zij werken voor schadeherstelbedrijf Autotip. Er zitten een paar sterretjes in de voorruit die zij kunnen repareren. De rekening gaat rechtstreeks naar de verzekeraar, dus de heer Aarts zal er verder geen omkijken naar hebben. Dat vindt de heer Aarts wel zo makkelijk. Dus ondertekent hij een formuliertje voor de verzekering, en de ruit wordt ter plekke gerepareerd.

Mei 2013. De heer Aarts ontvangt een brief op poten van Autotip. De reparatienota is nog altijd niet vergoed. De heer Aarts moet binnen 5 dagen betalen, anders gaat de zaak door naar een incassobureau, met alle bijkomende kosten van dien. Voor rekening van de heer Aarts uiteraard. Een dag later. De heer Aarts meldt zich bij MAX Ombudsman. Kan dit? Mag dit? Wat moet ik doen?

Schade gedekt

Met het formulier dat de heer Aarts destijds ondertekende, heeft hij zich persoonlijk garant gesteld voor de reparatiekosten. Dus als zijn verzekeraar Interpolis niet betaalt, zal de heer Aarts zelf alsnog de nota moeten betalen. De heer Aarts kan het beste even bij Interpolis navragen wat er aan de hand is. Dit doet hij en in reactie hierop handelt Interpolis de zaak alsnog af met Autotip. Voor de heer Aarts is de zaak hiermee alsnog opgelost.

Omdat wij willen weten waarom de schade nu ineens wel gedekt wordt, nemen we zelf contact op met Interpolis. Wat blijkt: Interpolis had in de periode waarin dit speelde een contract met Autotip voor het repareren van ruitschades. Interpolis kreeg echter problemen met de hoogte van de facturen van Autotip; die zouden in geen verhouding staan tot de verrichte werkzaamheden. Daarom betaalde Interpolis de rekeningen niet meer. Naar aanleiding van deze en andere klachten heeft Interpolis vervolgens een regeling getroffen met Autotip. Alle openstaande rekeningen van klanten van Interpolis zijn daarmee afgekocht. Autotip mag deze mensen hierover niet meer lastigvallen. Voor verzekerden van Interpolis is hiermee de zaak nu ook  opgelost.

Oproep

Hoe gaan andere verzekeraars om met rekeningen van Autotip? Op diverse internetfora staan klachten over Autotip van mensen die elders waren verzekerd. Daarom hebben we contact gezocht met Autotip. Hoeveel  openstaande facturen zijn er? Hoeveel aanmaningen zijn er verzonden? Hoeveel klanten hebben zelf betaald? Zijn er afspraken met andere verzekeraars? Autotip heeft wel van zich laten horen, maar geeft geen antwoord op onze vragen. Daarom roepen wij iedereen op die met Autotip te maken heeft gehad en uiteindelijk zelf de reparatienota heeft betaald of aanmaningen heeft ontvangen. Meld u in ons spreekuur! Wij nemen vervolgens contact op met uw verzekeraar om naar een oplossing te zoeken.

Geef een reactie