Naar cookieinstellingen

Telefoonperikelen

Meneer De Boer uit Leeuwarden heeft een telefoonabonnement van 15,90 euro per maand. Hij heeft een automatische incasso afgesloten en het geld wordt altijd netjes van zijn rekening afgeschreven. Een dag nadat hij met vakantie is gegaan naar Duitsland, komt hij erachter dat hij geen bereik meer heeft…

Na een telefoontje (via een ander toestel) met zijn provider blijkt dat de telefoon van meneer De Boer is afgesloten, omdat het bedrag niet kon worden afgeschreven van zijn rekening. Meneer De Boer zegt dat dit niet kan kloppen. Hij heeft altijd voldoende saldo op zijn rekening en er is in al die jaren nog nooit een probleem geweest met de afschrijving.

Het telefoonbedrijf is echter onverbiddelijk. Het is zijn eigen schuld en hij kan weer aangesloten worden op het moment dat hij een betaling doet van totaal 86 euro; 28 euro aansluitkosten en maar liefst 58 euro incassokosten. Hij neemt contact op met de bank en die geeft op haar beurt een verklaring dat er nooit een automatische incasso is aangeboden. Maar ook hiermee krijgt hij het niet voor elkaar om de kosten terug te ontvangen. Meneer De Boer doet een beroep op MAX Ombudsman.

Consument is verantwoordelijk

De zaak is voor ons volstrekt helder. In de basis is een consument altijd zelf verantwoordelijk voor zijn of haar betaling. Als er dus inderdaad te weinig geld op de rekening zou hebben gestaan, dan hadden al deze kosten voor rekening van meneer De Boer moeten komen. Nu dat niet zo is, heeft meneer recht op 86 euro plus de extra gemaakte kosten door de afsluiting.

De provider dook na ons telefoontje in de zaak en een paar uur later kreeg meneer De Boer een excuusmail. Het bleek inderdaad dat de opdracht nooit was aangeboden. Hoe dat kan, is ook voor hen een groot raadsel. In de excuusmail wordt 70 euro aangeboden om de kosten te compenseren. Maar dat was niet het juiste bedrag. Dat moest 86 euro zijn plus de extra gemaakte kosten die neerkwamen op 37 euro; een prepaid kaart tijdens de vakantie en belminuten opgemaakt via het abonnement van zijn vrouw. Totaal 121 euro.

Nare smaak

Na nog een telefoontje kreeg meneer 121 euro retour. En hij mocht kiezen of hij daar een flesje rood, wit of rosé bij wilde om de nare nasmaak van dit geschil mee weg te spoelen. Dat wilde meneer De Boer wel. Eind goed al goed. Toch jammer dat meneer De Boer na al zijn pogingen geen poot aan de grond kreeg en wij hierbij nodig waren. Bel ons als u ook overal voor een dichte deur staat!

MAX-leden kunnen met vragen, problemen of klachten gratis terecht op het telefonisch spreekuur van de MAX Ombudsman op nummer 035-677 55 11, elke werkdag van 10 tot 12 uur.

Geef een reactie

Minder uitleg Meer uitleg

Cookies op de website van omroep MAX. Geef je toestemming!

Wij plaatsen Functionele cookies, om deze website naar behoren te laten functioneren en Analytische cookies waarmee wij het gebruik van de website kunnen meten. Deze cookies gebruiken geen persoonsgegevens. Voor cookies waarmee derden uw surfgedrag kunnen volgen, kunt u hieronder apart toestemming geven.

Meer uitleg

Waarom cookies?

Omroep MAX plaatst specifieke cookies om het gebruiksgemak voor bezoekers te vergroten. Ze helpen in functionaliteit en zijn bedoeld om inzicht te krijgen in de werking en effectiviteit van de websites.

Hiermee kunnen we de bezochte website zo gebruiksvriendelijke en interessant mogelijk maken voor de bezoeker. Hierbij worden geen gegevens verzameld die gebruikt kunnen worden om individuele gebruikers te volgen.

Functionele cookies

Cookies die er voor zorgen dat deze website naar behoren functioneert

De websites van Omroep MAX gebruiken cookies om er voor te zorgen dat onze websites naar behoren werken. Zo gebruiken wij cookies voor:

  • het onthouden van informatie die je invult op de verschillende pagina’s, zodat je niet steeds al je gegevens opnieuw hoeft in te vullen
  • het doorgeven van informatie van de ene pagina aan de volgende pagina, bijvoorbeeld als er een lange enquête wordt ingevuld of als je veel gegevens moet invullen bij een online bestelling
  • het opslaan van voorkeuren, zoals de taal, locatie, het gewenste aantal te tonen zoekresultaten, etc.
  • het opslaan van instellingen voor een optimale videoweergave, zoals de gewenste buffergrootte en de resolutiegegevens van je scherm
  • het uitlezen van je browserinstellingen om onze website optimaal op je beeldscherm te kunnen weergeven
  • het opsporen van misbruik van onze website en diensten, door bijvoorbeeld een aantal opeenvolgende mislukte inlogpogingen te registreren
  • het gelijkmatig belasten van de website, waardoor de site bereikbaar blijft
  • het aanbieden van de mogelijkheid om inloggegevens op te slaan, zodat je die niet elke keer opnieuw hoeft in te voeren
  • het mogelijk maken om te reageren op onze websites

Webstatistieken

Cookies waarmee wij het gebruik van de website kunnen meten.

Om te bepalen welke onderdelen van de website het meest interessant zijn voor onze bezoekers, proberen wij continu te meten met behulp van de software van comScore Digital Analytix hoeveel bezoekers er op onze website komen en welke onderdelen van de website het meest bekeken worden. Hiervoor gebruiken wij cookies.

Het is onderdeel van de (wettelijke) taak van Omroep MAX als Publieke Omroep om te rapporteren over onze prestaties. Daarvoor is het nodig om webstatistieken bij te houden. Ook nemen wij deel aan het landelijke internetbereikonderzoek STIR. Hiervoor gebruiken wij cookies, zodat wij de browser kunnen herkennen en op die manier het aantal bezoekers aan onze websites kunnen meten.

Van de informatie die wij zo verzamelen worden statistieken gemaakt. Deze statistieken geven ons inzicht in hoe vaak onze webpagina's bezocht worden, waar bezoekers de meeste tijd doorbrengen, enzovoort. Hierdoor zijn wij in staat structuur, navigatie en inhoud van de website zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken. De statistieken en overige rapportages kunnen wij niet herleiden tot personen.

Wij gebruiken cookies voor:

  • het bijhouden van het aantal bezoekers op onze webpagina’s
  • het bijhouden van de tijdsduur die elke bezoeker doorbrengt op onze webpagina’s
  • het bepalen van de volgorde waarin een bezoeker de verschillende pagina’s van onze website bezoekt
  • het beoordelen welke delen van onze site aanpassing behoeven
  • het optimaliseren van de website

Voor gebruik van deze cookies is geen toestemming vereist en deze kunnen dan ook niet worden uitgeschakeld.

Sociale media

Sociale cookies verzamelen gegevens over de activiteiten van gebruikers. Dit maakt het onder andere mogelijk om fragmenten van sociale platforms te bekijken, inhoud van onze websites te delen met je vrienden, te reageren op berichten van andere gebruikers en de makers of actief mee te discussiëren op onze forums. Sommige sociale cookies die geplaatst worden, kunnen door sociale medianetwerken ingezet worden om jouw internetgedrag te gebruiken voor commerciële doeleinden. Hier heeft Omroep MAX geen invloed op.

Voor meer informatie over de manier waarop deze derden omgaan met jouw persoonsgegevens, verwijzen wij je door naar het privacy beleid van deze derden. De meest voorkomende zijn:

Cookie-instellingen aanpassen en meer informatie

De cookie-instellingen voor deze website zijn te allen tijde naar je persoonlijke voorkeur te wijzigen. De pagina waarop je deze instellingen kunt wijzigen is te bereiken via deze link Cookie instellingen. Hier is ook gedetailleerde informatie vinden over welke cookies we specifiek plaatsen.

  • Ik wil Sociale Media koppelingen:

    hiermee staat u het plaatsen van Social media Cookies toe, deze netwerken kunnen u volgen en kan uw internetgedrag monitoren voor commerciële doeleinden.