Naar cookieinstellingen
MAX Ombudsman

Recorddrukte in het spreekuur

Het is pas halverwege 2020, maar voor de medewerkers van het MAX Ombudsman-spreekuur is het alsof ze er al een heel jaar op hebben zitten. U belde dit jaar namelijk al meer dan 6.000 keer naar ons, oftewel elke spreekuurochtend zo’n 50 keer. Dat maakt 2020 nu al het drukste jaar sinds de oprichting van MAX Ombudsman in 2013!

Reisadvies van Jeanine

Dat zo veel MAX-leden ons dit jaar bellen, heeft onder andere te maken met de coronacrisis. Collega-ombudsman Jeanine is als dé reisrechtdeskundige in allerlei televisieprogramma’s te zien en is vaste deskundige in MAX vakantieman. Om het laatste nieuws uit de reisbranche te duiden en om te spreken over de vaak wijzigende coronamaatregelen voor vakantiegangers in binnen- en buitenland. Ons spreekuur beschikt daardoor over de meest actuele vakantie-informatie.

De telefoons stonden roodgloeiend

Toch gaan ook dit jaar de meeste telefoontjes ‘gewoon’ over uw pensioen. Sinds we lieten zien, op deze plek en op televisie in Meldpunt, hoe tweeverdienende ABP-gepensioneerden een aanvulling op hun pensioen kunnen krijgen, werd er zelfs zo veel gebeld, dat de telefoonlijnen regelmatig overbelast waren. En nog altijd komen er dagelijks nieuwe telefoontjes over binnen. Voor iedereen die hierover vragen heeft of het behaalde resultaat wil melden, hebben we daarom een speciaal e-mailadres in het leven geroepen: abpaanvulling@omroepmax.nl. Op die manier kunnen we zo veel mogelijk mensen helpen én nauwgezet volgen of ABP u nu wél het pensioen geeft waar u recht op heeft. Voor al uw overige pensioenkwesties kunt u uiteraard als vanouds in ons telefonische spreekuur terecht.

Corona als spelbreker

Ook met andere juridische vragen en klachten kunnen MAX-leden in het spreekuur terecht voor een advies of een luisterend oor. En toch staat ons spreekuur vooral in het teken van corona. Want vanaf onze oprichting ontmoetten we elkaar elke werkdag op het kantoor van MAX voor weer een ochtend spreekuur. Die opstart met een kop koffie is sinds half maart voorbij. Iedereen blijft thuis, om u vanachter de laptop, headset op het hoofd, te woord te staan en waar mogelijk verder te helpen. Het onderlinge overleg gaat digitaal. Wat we het meeste missen, is de gezamenlijke afsluiter: de lunch na afloop van het spreekuur. Altijd een moment van verbondenheid en gezelligheid, en daardoor ook een manier om de soms emotionele telefoongesprekken van die ochtend een plek te geven.

We zitten voor u klaar

Die tijd lijkt nu lang geleden. Wij kijken, zonder twijfel mét u, reikhalzend uit naar het moment waarop we weer als vanouds onder elkaar kunnen zijn. Maar pas wanneer het weer verantwoord is. Ondertussen blijven we met veel plezier thuis klaar zitten voor uw vragen en verhalen. Op naar de 10.000!

MAX-leden kunnen met vragen, problemen of klachten gratis terecht op het telefonisch spreekuur van de MAX Ombudsman op nummer 035-677 55 11, elke werkdag van 10 tot 12 uur.

Geef een reactie

Minder uitleg Meer uitleg

Cookies op de website van omroep MAX. Geef je toestemming!

Wij plaatsen Functionele cookies, om deze website naar behoren te laten functioneren en Analytische cookies waarmee wij het gebruik van de website kunnen meten. Deze cookies gebruiken geen persoonsgegevens. Voor cookies waarmee derden uw surfgedrag kunnen volgen, kunt u hieronder apart toestemming geven.

Meer uitleg

Waarom cookies?

Omroep MAX plaatst specifieke cookies om het gebruiksgemak voor bezoekers te vergroten. Ze helpen in functionaliteit en zijn bedoeld om inzicht te krijgen in de werking en effectiviteit van de websites.

Hiermee kunnen we de bezochte website zo gebruiksvriendelijke en interessant mogelijk maken voor de bezoeker. Hierbij worden geen gegevens verzameld die gebruikt kunnen worden om individuele gebruikers te volgen.

Functionele cookies

Cookies die er voor zorgen dat deze website naar behoren functioneert

De websites van Omroep MAX gebruiken cookies om er voor te zorgen dat onze websites naar behoren werken. Zo gebruiken wij cookies voor:

  • het onthouden van informatie die je invult op de verschillende pagina’s, zodat je niet steeds al je gegevens opnieuw hoeft in te vullen
  • het doorgeven van informatie van de ene pagina aan de volgende pagina, bijvoorbeeld als er een lange enquête wordt ingevuld of als je veel gegevens moet invullen bij een online bestelling
  • het opslaan van voorkeuren, zoals de taal, locatie, het gewenste aantal te tonen zoekresultaten, etc.
  • het opslaan van instellingen voor een optimale videoweergave, zoals de gewenste buffergrootte en de resolutiegegevens van je scherm
  • het uitlezen van je browserinstellingen om onze website optimaal op je beeldscherm te kunnen weergeven
  • het opsporen van misbruik van onze website en diensten, door bijvoorbeeld een aantal opeenvolgende mislukte inlogpogingen te registreren
  • het gelijkmatig belasten van de website, waardoor de site bereikbaar blijft
  • het aanbieden van de mogelijkheid om inloggegevens op te slaan, zodat je die niet elke keer opnieuw hoeft in te voeren
  • het mogelijk maken om te reageren op onze websites

Webstatistieken

Cookies waarmee wij het gebruik van de website kunnen meten.

Om te bepalen welke onderdelen van de website het meest interessant zijn voor onze bezoekers, proberen wij continu te meten met behulp van de software van comScore Digital Analytix hoeveel bezoekers er op onze website komen en welke onderdelen van de website het meest bekeken worden. Hiervoor gebruiken wij cookies.

Het is onderdeel van de (wettelijke) taak van Omroep MAX als Publieke Omroep om te rapporteren over onze prestaties. Daarvoor is het nodig om webstatistieken bij te houden. Ook nemen wij deel aan het landelijke internetbereikonderzoek STIR. Hiervoor gebruiken wij cookies, zodat wij de browser kunnen herkennen en op die manier het aantal bezoekers aan onze websites kunnen meten.

Van de informatie die wij zo verzamelen worden statistieken gemaakt. Deze statistieken geven ons inzicht in hoe vaak onze webpagina's bezocht worden, waar bezoekers de meeste tijd doorbrengen, enzovoort. Hierdoor zijn wij in staat structuur, navigatie en inhoud van de website zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken. De statistieken en overige rapportages kunnen wij niet herleiden tot personen.

Wij gebruiken cookies voor:

  • het bijhouden van het aantal bezoekers op onze webpagina’s
  • het bijhouden van de tijdsduur die elke bezoeker doorbrengt op onze webpagina’s
  • het bepalen van de volgorde waarin een bezoeker de verschillende pagina’s van onze website bezoekt
  • het beoordelen welke delen van onze site aanpassing behoeven
  • het optimaliseren van de website

Voor gebruik van deze cookies is geen toestemming vereist en deze kunnen dan ook niet worden uitgeschakeld.

Sociale media

Sociale cookies verzamelen gegevens over de activiteiten van gebruikers. Dit maakt het onder andere mogelijk om fragmenten van sociale platforms te bekijken, inhoud van onze websites te delen met je vrienden, te reageren op berichten van andere gebruikers en de makers of actief mee te discussiëren op onze forums. Sommige sociale cookies die geplaatst worden, kunnen door sociale medianetwerken ingezet worden om jouw internetgedrag te gebruiken voor commerciële doeleinden. Hier heeft Omroep MAX geen invloed op.

Voor meer informatie over de manier waarop deze derden omgaan met jouw persoonsgegevens, verwijzen wij je door naar het privacy beleid van deze derden. De meest voorkomende zijn:

Cookie-instellingen aanpassen en meer informatie

De cookie-instellingen voor deze website zijn te allen tijde naar je persoonlijke voorkeur te wijzigen. De pagina waarop je deze instellingen kunt wijzigen is te bereiken via deze link Cookie instellingen. Hier is ook gedetailleerde informatie vinden over welke cookies we specifiek plaatsen.

  • Ik wil Sociale Media koppelingen:

    hiermee staat u het plaatsen van Social media Cookies toe, deze netwerken kunnen u volgen en kan uw internetgedrag monitoren voor commerciële doeleinden.