Naar cookieinstellingen
provider

Laat u niet het digitale bos insturen

Onlangs belde de heer Van den Brom naar het spreekuur van de MAX Ombudsman. Hij had problemen met zijn televisie- en internetverbinding, waarvoor hij een abonnement had bij KPN. Dat was op zichzelf niet zo opzienbarend. Toch was de heer Van den Brom ten einde raad. Dat kwam door de cijfers; die waren wél opzienbarend.

Al een maand lang was de heer Van den Brom in de weer met het hersteld krijgen van de verbindingen. In die periode had hij meer dan 5 uur aan de telefoon gehangen tijdens meer dan 20 telefoongesprekken met evenzoveel verschillende KPN-medewerkers. Hij had 4 monteurs over de vloer gehad, 4 digitale kastjes in ontvangst genomen en 4 keer tevergeefs gewacht op een belafspraak met KPN. Het enige positieve dat de heer Van den Brom hierover kon melden, is dat hij door al die verschillende KPN-medewerkers over het algemeen zeer vriendelijk te woord was gestaan.

Muur van vriendelijkheid

Nadat wij met de zaak aan de slag gingen, was het probleem ineens snel opgelost; de muur van vriendelijkheid was geslecht. De oorzaak bleek een kabelbreuk te zijn vlak voor het punt waar de kabel het huis binnenkomt. De breuk werd hersteld, en sindsdien geniet de heer Van den Brom weer ongestoord van internet en televisie. Het technische probleem was dus opgelost. Maar hoe had dit zo uit de hand kunnen lopen? Daarvoor namen we contact op met KPN.

Dat doen we anders nooit

KPN geeft aan de hele gang van zaken uitermate te betreuren. Dit is niet de wijze waarop KPN normaal problemen oppakt. In de interne aansturing van de klachtbehandeling zijn meerdere fouten gemaakt. KPN probeert van deze zaak te leren voor toekomstige gevallen. Tegelijk is het onvermijdelijk dat problemen als deze af en toe voorkomen, omdat KPN nu eenmaal een groot cliëntenbestand heeft, en met gevoelige techniek werkt.

Pleister op de wonde

Als pleister op de wonde heeft KPN inmiddels een maand abonnementsgeld terugbetaald aan de heer Van den Brom, plus een vergoeding van de geleden schade, zoals telefoonkosten, dagen thuiszitten en problemen met de zakelijke e-mail. Daarnaast heeft de heer Van den Brom een mooie bos bloemen in ontvangst mogen nemen.

Ondervindt u ook zulke problemen met uw provider?

  • Er is nog geen wettelijke regeling voor compensatie bij storingen. Uw provider zal daarom niet snel zelf met een compensatievoorstel komen. Toch zal uw provider in geval van langdurige storingen vaak bereid zijn compensatie te bieden, als u daar zelf om vraagt.
  • Houd voor dat geval een dagboekje bij van alle contactmomenten met uw provider.
  • Houd bij welke kosten u maakt en welke andere schade u lijdt en bewaar de bewijzen.

Geef een reactie

Minder uitleg Meer uitleg

Cookies op de website van omroep MAX. Geef je toestemming!

Wij plaatsen Functionele cookies, om deze website naar behoren te laten functioneren en Analytische cookies waarmee wij het gebruik van de website kunnen meten. Deze cookies gebruiken geen persoonsgegevens. Voor cookies waarmee derden uw surfgedrag kunnen volgen, kunt u hieronder apart toestemming geven.

Meer uitleg

Waarom cookies?

Omroep MAX plaatst specifieke cookies om het gebruiksgemak voor bezoekers te vergroten. Ze helpen in functionaliteit en zijn bedoeld om inzicht te krijgen in de werking en effectiviteit van de websites.

Hiermee kunnen we de bezochte website zo gebruiksvriendelijke en interessant mogelijk maken voor de bezoeker. Hierbij worden geen gegevens verzameld die gebruikt kunnen worden om individuele gebruikers te volgen.

Functionele cookies

Cookies die er voor zorgen dat deze website naar behoren functioneert

De websites van Omroep MAX gebruiken cookies om er voor te zorgen dat onze websites naar behoren werken. Zo gebruiken wij cookies voor:

  • het onthouden van informatie die je invult op de verschillende pagina’s, zodat je niet steeds al je gegevens opnieuw hoeft in te vullen
  • het doorgeven van informatie van de ene pagina aan de volgende pagina, bijvoorbeeld als er een lange enquête wordt ingevuld of als je veel gegevens moet invullen bij een online bestelling
  • het opslaan van voorkeuren, zoals de taal, locatie, het gewenste aantal te tonen zoekresultaten, etc.
  • het opslaan van instellingen voor een optimale videoweergave, zoals de gewenste buffergrootte en de resolutiegegevens van je scherm
  • het uitlezen van je browserinstellingen om onze website optimaal op je beeldscherm te kunnen weergeven
  • het opsporen van misbruik van onze website en diensten, door bijvoorbeeld een aantal opeenvolgende mislukte inlogpogingen te registreren
  • het gelijkmatig belasten van de website, waardoor de site bereikbaar blijft
  • het aanbieden van de mogelijkheid om inloggegevens op te slaan, zodat je die niet elke keer opnieuw hoeft in te voeren
  • het mogelijk maken om te reageren op onze websites

Webstatistieken

Cookies waarmee wij het gebruik van de website kunnen meten.

Om te bepalen welke onderdelen van de website het meest interessant zijn voor onze bezoekers, proberen wij continu te meten met behulp van de software van comScore Digital Analytix hoeveel bezoekers er op onze website komen en welke onderdelen van de website het meest bekeken worden. Hiervoor gebruiken wij cookies.

Het is onderdeel van de (wettelijke) taak van Omroep MAX als Publieke Omroep om te rapporteren over onze prestaties. Daarvoor is het nodig om webstatistieken bij te houden. Ook nemen wij deel aan het landelijke internetbereikonderzoek STIR. Hiervoor gebruiken wij cookies, zodat wij de browser kunnen herkennen en op die manier het aantal bezoekers aan onze websites kunnen meten.

Van de informatie die wij zo verzamelen worden statistieken gemaakt. Deze statistieken geven ons inzicht in hoe vaak onze webpagina's bezocht worden, waar bezoekers de meeste tijd doorbrengen, enzovoort. Hierdoor zijn wij in staat structuur, navigatie en inhoud van de website zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken. De statistieken en overige rapportages kunnen wij niet herleiden tot personen.

Wij gebruiken cookies voor:

  • het bijhouden van het aantal bezoekers op onze webpagina’s
  • het bijhouden van de tijdsduur die elke bezoeker doorbrengt op onze webpagina’s
  • het bepalen van de volgorde waarin een bezoeker de verschillende pagina’s van onze website bezoekt
  • het beoordelen welke delen van onze site aanpassing behoeven
  • het optimaliseren van de website

Voor gebruik van deze cookies is geen toestemming vereist en deze kunnen dan ook niet worden uitgeschakeld.

Sociale media

Sociale cookies verzamelen gegevens over de activiteiten van gebruikers. Dit maakt het onder andere mogelijk om fragmenten van sociale platforms te bekijken, inhoud van onze websites te delen met je vrienden, te reageren op berichten van andere gebruikers en de makers of actief mee te discussiëren op onze forums. Sommige sociale cookies die geplaatst worden, kunnen door sociale medianetwerken ingezet worden om jouw internetgedrag te gebruiken voor commerciële doeleinden. Hier heeft Omroep MAX geen invloed op.

Voor meer informatie over de manier waarop deze derden omgaan met jouw persoonsgegevens, verwijzen wij je door naar het privacy beleid van deze derden. De meest voorkomende zijn:

Cookie-instellingen aanpassen en meer informatie

De cookie-instellingen voor deze website zijn te allen tijde naar je persoonlijke voorkeur te wijzigen. De pagina waarop je deze instellingen kunt wijzigen is te bereiken via deze link Cookie instellingen. Hier is ook gedetailleerde informatie vinden over welke cookies we specifiek plaatsen.

  • Ik wil Sociale Media koppelingen:

    hiermee staat u het plaatsen van Social media Cookies toe, deze netwerken kunnen u volgen en kan uw internetgedrag monitoren voor commerciële doeleinden.