Naar cookieinstellingen
klachtenafhandeling

Klachtafhandeling niet via telefoon

Wij werden benaderd door mevrouw Pietersen uit Echt met een klacht over Rofra Home Roermond. In december 2016 deed ze bij deze interieurfirma een omvangrijke bestelling. Dat liep niet zoals gehoopt.

Mevrouw Pietersen bestelde bij Rofra Home een driezitsbank, 2 salon tafels, een loveseat, dressoir, tv-kast, 6 keukenstoelen en een keukentafel. Het totaalbedrag was om en nabij de 6.000 euro. Alles werd naar tevredenheid geleverd, behalve de tafel. Die had een aankoopprijs van 1.145 euro. Dat bedrag zou worden voldaan bij aflevering.

Te lang

Bij de 1e levering kwam de tafel aan met beschadigingen. Bij de 2e levering had de tafel een andere kleur, de poten waren bekrast en er zat speling in. Bij aflevering van de 3e tafel – inmiddels was het 2e kwartaal van 2017 gestart – voldeed deze wederom niet en nam mevrouw contact op (via de telefoon van de bezorger) met Rofra Home en gaf aan dat ze van de koop af wilde. Ze had snel een tafel nodig had en ging een andere kopen. Daar werd telefonisch akkoord voor gegeven. Mevrouw Pietersen kocht een andere tafel en hoorde helemaal niks meer. Voor haar was de zaak afgedaan. In maart 2018 kwam echter het bericht dat ze de tafel nog moest betalen. Ze reageerde natuurlijk meteen dat ze die tafel nooit had gehad en dat er overeenstemming was dat ze hem niet meer hoefde af te nemen. Wederom volgde geen tegenreactie tot er een 2e aanmaning kwam in juni. Ze belde en mailde het hoofdkantoor, maar geen reactie. Ze nam contact op met het filiaal, daar zouden ze het doorgeven, maar weer geen bericht… En daar was opeens een incassobureau. Dat contact liep ongeveer hetzelfde: moeizame communicatie en verwijzingen naar passages in algemene voorwaarden die helemaal niet van toepassing waren op deze zaak. Mevrouw Pietersen benaderde uiteindelijk ons met haar verhaal.

Eind goed…?

Laat ons duidelijk stellen dat het niet handig is om dit soort zaken telefonisch af te kaarten, omdat er dan later geen bewijsmateriaal overlegd kan worden. Echter, hier stond wel vast dat er inmiddels 3 bezorgingspogingen waren gedaan die allemaal niet leidden tot de levering van een zogenoemd ‘deugdelijk product’. Mevrouw Pietersen had ook beter na de 2e levering een aangetekende brief kunnen sturen met de mededeling dat ze zou overgaan tot ontbinding als er nog een keer een ondeugdelijke tafel geleverd zou worden. Na een opvallend moeizame bemiddeling met Rofra Home kwamen we tot een overeenkomst. Er werd een verrekening gemaakt met de korting die mevrouw Pietersen had gekregen op het totaalpakket en ze moest nog 82 euro overmaken. Eindelijk was er begin september 2018 een einde gekomen aan dit verhaal…

WC Eend-advies

Tot eind december; toen kreeg mevrouw Pietersen alsnog een aanmaning voor 1.145 euro! Uiteraard gaan wij hier weer achteraan. Maar ongelooflijk vinden we het wel. Mevrouw Pietersen zal in elk geval nooit meer zaken doen met dit bedrijf. Rofra Home is niet aangesloten bij het CBW. U kunt daardoor niet naar de geschillencommissie met dit soort klachten. Rofra zelf meent dat dit ook niet nodig is. Ze lossen hun klachten zelf goed op. Wij vinden dit een knap staaltje van ‘wij van WC Eend adviseren…’! Mocht u ook problemen hebben met dit bedrijf, dan horen we het graag tijdens ons spreekuur.

MAX-leden kunnen met vragen, problemen of klachten gratis terecht op het telefonisch spreekuur van de MAX Ombudsman op nummer 035-677 55 11, elke werkdag van 10 tot 12 uur.

Geef een reactie

Reactie

    oosterwijck says:

    Dit bedrijf is niet de enige, met een bedrieglijke zaakvoering. Er zijn tal van voorbeelden, waarbij duidelijk wordt, dat de consument een prooi is van roofdieren. Een instelling als, ACM, zou toezicht moeten houden op dergelijk roofdieren, maar doet dit onvoldoende. Het is al veel langer duidelijk dat de corrupte politici, niet de kiezer beschermen, maar oplichters en bedriegers de vrije hand geven. Al jaren zie in het programma “Opgelicht” schrijnende voorbeelden langskomen. Waarbij je, je afvraagt: “Waar is de wetgeving, die consumenten beschermd en oplichter aanpakt? “. Het is ook niet verwonderlijk met een VVD regering, die uitpuilt van fraudeurs, zoals VVD integriteitsvoorzitter Keijzer, die op een bedrieglijke wijze een uitvaartvereniging overneemt en daarbij 60 miljoen toeeigend van verenigingsleden (de verzekeringskas). Denk hierbij aan de IRT affaire, waar de overheid (ministerie van justitie) jarenlang handelde in heroine en cocaïne en politiemedewerkers miljonair werden door crimineel handelen. Op dit moment is er een telecombedrijf, Tele2, dat al jarenlang klanten oplicht en geld steelt van klanten. Denk niet dat ACM of justitie ingrijpt. Waarschijnlijk hebben VVD politici aandelen in dat oplichtersbedrijf.

Minder uitleg Meer uitleg

Cookies op de website van omroep MAX. Geef je toestemming!

Wij plaatsen Functionele cookies, om deze website naar behoren te laten functioneren en Analytische cookies waarmee wij het gebruik van de website kunnen meten. Deze cookies gebruiken geen persoonsgegevens. Voor cookies waarmee derden uw surfgedrag kunnen volgen, kunt u hieronder apart toestemming geven.

Meer uitleg

Waarom cookies?

Omroep MAX plaatst specifieke cookies om het gebruiksgemak voor bezoekers te vergroten. Ze helpen in functionaliteit en zijn bedoeld om inzicht te krijgen in de werking en effectiviteit van de websites.

Hiermee kunnen we de bezochte website zo gebruiksvriendelijke en interessant mogelijk maken voor de bezoeker. Hierbij worden geen gegevens verzameld die gebruikt kunnen worden om individuele gebruikers te volgen.

Functionele cookies

Cookies die er voor zorgen dat deze website naar behoren functioneert

De websites van Omroep MAX gebruiken cookies om er voor te zorgen dat onze websites naar behoren werken. Zo gebruiken wij cookies voor:

  • het onthouden van informatie die je invult op de verschillende pagina’s, zodat je niet steeds al je gegevens opnieuw hoeft in te vullen
  • het doorgeven van informatie van de ene pagina aan de volgende pagina, bijvoorbeeld als er een lange enquête wordt ingevuld of als je veel gegevens moet invullen bij een online bestelling
  • het opslaan van voorkeuren, zoals de taal, locatie, het gewenste aantal te tonen zoekresultaten, etc.
  • het opslaan van instellingen voor een optimale videoweergave, zoals de gewenste buffergrootte en de resolutiegegevens van je scherm
  • het uitlezen van je browserinstellingen om onze website optimaal op je beeldscherm te kunnen weergeven
  • het opsporen van misbruik van onze website en diensten, door bijvoorbeeld een aantal opeenvolgende mislukte inlogpogingen te registreren
  • het gelijkmatig belasten van de website, waardoor de site bereikbaar blijft
  • het aanbieden van de mogelijkheid om inloggegevens op te slaan, zodat je die niet elke keer opnieuw hoeft in te voeren
  • het mogelijk maken om te reageren op onze websites

Webstatistieken

Cookies waarmee wij het gebruik van de website kunnen meten.

Om te bepalen welke onderdelen van de website het meest interessant zijn voor onze bezoekers, proberen wij continu te meten met behulp van de software van comScore Digital Analytix hoeveel bezoekers er op onze website komen en welke onderdelen van de website het meest bekeken worden. Hiervoor gebruiken wij cookies.

Het is onderdeel van de (wettelijke) taak van Omroep MAX als Publieke Omroep om te rapporteren over onze prestaties. Daarvoor is het nodig om webstatistieken bij te houden. Ook nemen wij deel aan het landelijke internetbereikonderzoek STIR. Hiervoor gebruiken wij cookies, zodat wij de browser kunnen herkennen en op die manier het aantal bezoekers aan onze websites kunnen meten.

Van de informatie die wij zo verzamelen worden statistieken gemaakt. Deze statistieken geven ons inzicht in hoe vaak onze webpagina's bezocht worden, waar bezoekers de meeste tijd doorbrengen, enzovoort. Hierdoor zijn wij in staat structuur, navigatie en inhoud van de website zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken. De statistieken en overige rapportages kunnen wij niet herleiden tot personen.

Wij gebruiken cookies voor:

  • het bijhouden van het aantal bezoekers op onze webpagina’s
  • het bijhouden van de tijdsduur die elke bezoeker doorbrengt op onze webpagina’s
  • het bepalen van de volgorde waarin een bezoeker de verschillende pagina’s van onze website bezoekt
  • het beoordelen welke delen van onze site aanpassing behoeven
  • het optimaliseren van de website

Voor gebruik van deze cookies is geen toestemming vereist en deze kunnen dan ook niet worden uitgeschakeld.

Sociale media

Sociale cookies verzamelen gegevens over de activiteiten van gebruikers. Dit maakt het onder andere mogelijk om fragmenten van sociale platforms te bekijken, inhoud van onze websites te delen met je vrienden, te reageren op berichten van andere gebruikers en de makers of actief mee te discussiëren op onze forums. Sommige sociale cookies die geplaatst worden, kunnen door sociale medianetwerken ingezet worden om jouw internetgedrag te gebruiken voor commerciële doeleinden. Hier heeft Omroep MAX geen invloed op.

Voor meer informatie over de manier waarop deze derden omgaan met jouw persoonsgegevens, verwijzen wij je door naar het privacy beleid van deze derden. De meest voorkomende zijn:

Cookie-instellingen aanpassen en meer informatie

De cookie-instellingen voor deze website zijn te allen tijde naar je persoonlijke voorkeur te wijzigen. De pagina waarop je deze instellingen kunt wijzigen is te bereiken via deze link Cookie instellingen. Hier is ook gedetailleerde informatie vinden over welke cookies we specifiek plaatsen.

  • Ik wil Sociale Media koppelingen:

    hiermee staat u het plaatsen van Social media Cookies toe, deze netwerken kunnen u volgen en kan uw internetgedrag monitoren voor commerciële doeleinden.