Naar cookieinstellingen
Verhuizing

Jeanine Janssen: ‘Verhuizing goed regelen? Maak duidelijke afspraken!’

Desiree Latenstein dacht haar verhuizing goed geregeld te hebben. Ze had een contract gesloten met Budget Movers. Haar inboedel zou van adres A naar de opslag worden gebracht en na 2 maanden zouden haar spullen op adres B worden geleverd voor 2.134 euro. Elke week dat het langer zou duren zou haar 85 euro kosten.

Zoals zo vaak loopt een verbouwing uit. Ook bij Desiree. Ze neemt contact op met het bedrijf en opeens moet ze dubbele kosten betalen. Doet ze dat niet, dan krijgt ze haar spullen niet terug. Ze voelt zich gegijzeld en maakt de som geld over en neemt contact met ons op. Voor ons is de kwestie meteen helder. Afspraak is afspraak. Als op papier de belofte staat dat het 85 euro per week kost, dan moet het dat ook kosten.

Duizendmaal excuses

We nemen contact op met het verhuisbedrijf en er volgt een mea culpa. Het bedrijf is in korte tijd flink gegroeid terwijl hun processen daar niet op waren aangepast. Voorlopig leggen ze de opslag stil en gaan werken aan het verbeteren van de processen. Ook gaan ze zich aansluiten bij een brancheorganisatie, zodat consumenten naar de geschillencommissie kunnen als ze problemen hebben. Uiteraard krijgt Desiree het te veel betaalde geld terug, vele malen excuses en een doos Merci.

Onze tips:

  • Maak duidelijke afspraken waarover geen twijfel mogelijk is.
  • Lees klantbeoordelingen op internet. Zulke ‘reviews’ zijn niet zaligmakend, maar geven wel een beeld van hoe de ervaringen van andere mensen zijn.
  • Doe alleen zaken met een bedrijf dat is aangesloten bij de brancheorganisatie. Bij een erkende verhuizer is uw inboedel goed verzekerd tot een waarde van 100.000 euro. Heeft u bijzondere items die een hoge waarde hebben, is het verstandig om te overleggen of die onder de verzekering vallen en mogelijk bij te verzekeren.
  • Nog een voordeel van een erkende verhuizer is dat u naar de geschillencommissie kunt als er een geschil ontstaat.
  • Sluit u toch een overeenkomst met een niet-aangesloten bedrijf, bekijk dan goed de verzekeringsvoorwaarden: is de gedekte som voldoende om eventueel alles te vervangen? U kunt dan niet naar de geschillencommissie, dus een rechtsbijstandverzekering kan belangrijk zijn.

Heeft u vragen aan MAX Ombudsman? MAX-leden kunnen met vragen, problemen of klachten gratis terecht op het telefonisch spreekuur van de MAX Ombudsman op nummer 035-677 55 11, elke werkdag van 10 tot 12 uur.

Jeanine Janssen heeft in 2013 samen met Rogier de Haan MAX Ombudsman opgericht. MAX Ombudsman maakt veel voorkomende klachten en georganiseerd onrecht zichtbaar. Daarnaast schuift Jeanine Janssen regelmatig aan in het programma Meldpunt en MAX vakantieman.

(Bron: MAX Magazine. Foto: Shutterstock)

Geef een reactie

Minder uitleg Meer uitleg

Cookies op de website van omroep MAX. Geef je toestemming!

Wij plaatsen Functionele cookies, om deze website naar behoren te laten functioneren en Analytische cookies waarmee wij het gebruik van de website kunnen meten. Deze cookies gebruiken geen persoonsgegevens. Voor cookies waarmee derden uw surfgedrag kunnen volgen, kunt u hieronder apart toestemming geven.

Meer uitleg

Waarom cookies?

Omroep MAX plaatst specifieke cookies om het gebruiksgemak voor bezoekers te vergroten. Ze helpen in functionaliteit en zijn bedoeld om inzicht te krijgen in de werking en effectiviteit van de websites.

Hiermee kunnen we de bezochte website zo gebruiksvriendelijke en interessant mogelijk maken voor de bezoeker. Hierbij worden geen gegevens verzameld die gebruikt kunnen worden om individuele gebruikers te volgen.

Functionele cookies

Cookies die er voor zorgen dat deze website naar behoren functioneert

De websites van Omroep MAX gebruiken cookies om er voor te zorgen dat onze websites naar behoren werken. Zo gebruiken wij cookies voor:

  • het onthouden van informatie die je invult op de verschillende pagina’s, zodat je niet steeds al je gegevens opnieuw hoeft in te vullen
  • het doorgeven van informatie van de ene pagina aan de volgende pagina, bijvoorbeeld als er een lange enquête wordt ingevuld of als je veel gegevens moet invullen bij een online bestelling
  • het opslaan van voorkeuren, zoals de taal, locatie, het gewenste aantal te tonen zoekresultaten, etc.
  • het opslaan van instellingen voor een optimale videoweergave, zoals de gewenste buffergrootte en de resolutiegegevens van je scherm
  • het uitlezen van je browserinstellingen om onze website optimaal op je beeldscherm te kunnen weergeven
  • het opsporen van misbruik van onze website en diensten, door bijvoorbeeld een aantal opeenvolgende mislukte inlogpogingen te registreren
  • het gelijkmatig belasten van de website, waardoor de site bereikbaar blijft
  • het aanbieden van de mogelijkheid om inloggegevens op te slaan, zodat je die niet elke keer opnieuw hoeft in te voeren
  • het mogelijk maken om te reageren op onze websites

Webstatistieken

Cookies waarmee wij het gebruik van de website kunnen meten.

Om te bepalen welke onderdelen van de website het meest interessant zijn voor onze bezoekers, proberen wij continu te meten met behulp van de software van comScore Digital Analytix hoeveel bezoekers er op onze website komen en welke onderdelen van de website het meest bekeken worden. Hiervoor gebruiken wij cookies.

Het is onderdeel van de (wettelijke) taak van Omroep MAX als Publieke Omroep om te rapporteren over onze prestaties. Daarvoor is het nodig om webstatistieken bij te houden. Ook nemen wij deel aan het landelijke internetbereikonderzoek STIR. Hiervoor gebruiken wij cookies, zodat wij de browser kunnen herkennen en op die manier het aantal bezoekers aan onze websites kunnen meten.

Van de informatie die wij zo verzamelen worden statistieken gemaakt. Deze statistieken geven ons inzicht in hoe vaak onze webpagina's bezocht worden, waar bezoekers de meeste tijd doorbrengen, enzovoort. Hierdoor zijn wij in staat structuur, navigatie en inhoud van de website zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken. De statistieken en overige rapportages kunnen wij niet herleiden tot personen.

Wij gebruiken cookies voor:

  • het bijhouden van het aantal bezoekers op onze webpagina’s
  • het bijhouden van de tijdsduur die elke bezoeker doorbrengt op onze webpagina’s
  • het bepalen van de volgorde waarin een bezoeker de verschillende pagina’s van onze website bezoekt
  • het beoordelen welke delen van onze site aanpassing behoeven
  • het optimaliseren van de website

Voor gebruik van deze cookies is geen toestemming vereist en deze kunnen dan ook niet worden uitgeschakeld.

Sociale media

Sociale cookies verzamelen gegevens over de activiteiten van gebruikers. Dit maakt het onder andere mogelijk om fragmenten van sociale platforms te bekijken, inhoud van onze websites te delen met je vrienden, te reageren op berichten van andere gebruikers en de makers of actief mee te discussiëren op onze forums. Sommige sociale cookies die geplaatst worden, kunnen door sociale medianetwerken ingezet worden om jouw internetgedrag te gebruiken voor commerciële doeleinden. Hier heeft Omroep MAX geen invloed op.

Voor meer informatie over de manier waarop deze derden omgaan met jouw persoonsgegevens, verwijzen wij je door naar het privacy beleid van deze derden. De meest voorkomende zijn:

Cookie-instellingen aanpassen en meer informatie

De cookie-instellingen voor deze website zijn te allen tijde naar je persoonlijke voorkeur te wijzigen. De pagina waarop je deze instellingen kunt wijzigen is te bereiken via deze link Cookie instellingen. Hier is ook gedetailleerde informatie vinden over welke cookies we specifiek plaatsen.

  • Ik wil Sociale Media koppelingen:

    hiermee staat u het plaatsen van Social media Cookies toe, deze netwerken kunnen u volgen en kan uw internetgedrag monitoren voor commerciële doeleinden.