Naar cookieinstellingen

Heerlijk gegeten, maar wel laat thuis!

Mensen met een beperking kunnen gebruikmaken van goedkoper taxivervoer via Valys. De service laat echter wel eens te wensen over.

15 december 2013 was het weer zover: het MAX Maakt Mogelijk Kerst­diner. Een aantal gelukkigen mocht afreizen naar de Grote Kerk in Den Haag voor een geheel verzorgd diner, waaronder mevrouw Jager uit Amsterdam en mevrouw O. uit Woerden. Mevrouw Jager is niet meer zo goed ter been. Voor dit soort uitstapjes is zij aangewezen op Valys, een betaalde vervoersvoor­ziening voor mensen die moeilijk op een andere manier kunnen reizen. Voor zowel de heen- ­als de terugweg had ze een taxi van Valys besteld. Helaas verliep haar reis bepaald niet vlekkeloos.

Nog een halfuur lopen

Dat begon meteen al: de chauffeur van dienst staat onverwacht voor haar deur, terwijl het gebruikelijk is dat cliënten vooraf worden gebeld. Als mevrouw Jager de chauffeur hierop attent maakt, antwoordt hij dat hij geen zin had om te bellen, vanwege de belkosten. Eenmaal in Den Haag blijkt een paaltje de uitgestip­pelde route naar de Grote Kerk te blokkeren. De chauffeur zet mevrouw Jager uit de taxi met de mededeling dat het hooguit nog 10 minuten lopen is naar de Grote Kerk. Na een halfuur lopen met haar rollator is het mevrouw Jager pijnlijk duidelijk dat de inschatting van de chauffeur aan de optimistische kant is geweest.

Via Schiphol naar huis

De terugreis verloopt niet veel beter. De taxi die haar in eerste instantie zou komen ophalen, blijkt al vol te zitten. Na veel rondvragen biedt de eigenaar van een ander taxibedrijf aan om mevrouw Jager naar Schiphol te brengen. Maar ja, van daaruit moet ze nog met een gewone taxi naar haar woning in Amsterdam worden vervoerd.

Ook voor mevrouw O. verloopt de reis met Valys niet zonder proble­men. Op de terugreis gaat het mis. Op de afgesproken tijd verschijnt er geen taxi. Pas na verschillende telefoontjes arriveert om 22.30 uur eindelijk de taxi om haar naar Woerden te brengen, ruim een uur later dan gepland. Pas tegen middernacht steekt mevrouw O. de sleutel weer in haar voordeur. Beide dames klagen bij de ver­voerder, echter zonder resultaat.

Pas na tussenkomst van MAX Ombudsman erkent de vervoerder dat er inderdaad het een en ander is misgegaan. Het geld voor de ritten, bij elkaar 70 euro, is inmiddels terugbetaald. Oh ja: het eten was heerlijk en de avond zelf fantastisch!

Tips

De houder van een Valyspas krijgt een persoonlijk kilometerbudget van 600 km per jaar. U betaalt dan 0,20 euro per kilometer voor een taxirit. Mogelijk komt u in aanmerking voor een hoger kilometerbudget van Valys (2.250 km). Zie voor meer informatie hierover HPKB (telefoonnummer: 088-2298030).

Geef een reactie

Minder uitleg Meer uitleg

Cookies op de website van omroep MAX. Geef je toestemming!

Wij plaatsen Functionele cookies, om deze website naar behoren te laten functioneren en Analytische cookies waarmee wij het gebruik van de website kunnen meten. Deze cookies gebruiken geen persoonsgegevens. Voor cookies waarmee derden uw surfgedrag kunnen volgen, kunt u hieronder apart toestemming geven.

Meer uitleg

Waarom cookies?

Omroep MAX plaatst specifieke cookies om het gebruiksgemak voor bezoekers te vergroten. Ze helpen in functionaliteit en zijn bedoeld om inzicht te krijgen in de werking en effectiviteit van de websites.

Hiermee kunnen we de bezochte website zo gebruiksvriendelijke en interessant mogelijk maken voor de bezoeker. Hierbij worden geen gegevens verzameld die gebruikt kunnen worden om individuele gebruikers te volgen.

Functionele cookies

Cookies die er voor zorgen dat deze website naar behoren functioneert

De websites van Omroep MAX gebruiken cookies om er voor te zorgen dat onze websites naar behoren werken. Zo gebruiken wij cookies voor:

  • het onthouden van informatie die je invult op de verschillende pagina’s, zodat je niet steeds al je gegevens opnieuw hoeft in te vullen
  • het doorgeven van informatie van de ene pagina aan de volgende pagina, bijvoorbeeld als er een lange enquête wordt ingevuld of als je veel gegevens moet invullen bij een online bestelling
  • het opslaan van voorkeuren, zoals de taal, locatie, het gewenste aantal te tonen zoekresultaten, etc.
  • het opslaan van instellingen voor een optimale videoweergave, zoals de gewenste buffergrootte en de resolutiegegevens van je scherm
  • het uitlezen van je browserinstellingen om onze website optimaal op je beeldscherm te kunnen weergeven
  • het opsporen van misbruik van onze website en diensten, door bijvoorbeeld een aantal opeenvolgende mislukte inlogpogingen te registreren
  • het gelijkmatig belasten van de website, waardoor de site bereikbaar blijft
  • het aanbieden van de mogelijkheid om inloggegevens op te slaan, zodat je die niet elke keer opnieuw hoeft in te voeren
  • het mogelijk maken om te reageren op onze websites

Webstatistieken

Cookies waarmee wij het gebruik van de website kunnen meten.

Om te bepalen welke onderdelen van de website het meest interessant zijn voor onze bezoekers, proberen wij continu te meten met behulp van de software van comScore Digital Analytix hoeveel bezoekers er op onze website komen en welke onderdelen van de website het meest bekeken worden. Hiervoor gebruiken wij cookies.

Het is onderdeel van de (wettelijke) taak van Omroep MAX als Publieke Omroep om te rapporteren over onze prestaties. Daarvoor is het nodig om webstatistieken bij te houden. Ook nemen wij deel aan het landelijke internetbereikonderzoek STIR. Hiervoor gebruiken wij cookies, zodat wij de browser kunnen herkennen en op die manier het aantal bezoekers aan onze websites kunnen meten.

Van de informatie die wij zo verzamelen worden statistieken gemaakt. Deze statistieken geven ons inzicht in hoe vaak onze webpagina's bezocht worden, waar bezoekers de meeste tijd doorbrengen, enzovoort. Hierdoor zijn wij in staat structuur, navigatie en inhoud van de website zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken. De statistieken en overige rapportages kunnen wij niet herleiden tot personen.

Wij gebruiken cookies voor:

  • het bijhouden van het aantal bezoekers op onze webpagina’s
  • het bijhouden van de tijdsduur die elke bezoeker doorbrengt op onze webpagina’s
  • het bepalen van de volgorde waarin een bezoeker de verschillende pagina’s van onze website bezoekt
  • het beoordelen welke delen van onze site aanpassing behoeven
  • het optimaliseren van de website

Voor gebruik van deze cookies is geen toestemming vereist en deze kunnen dan ook niet worden uitgeschakeld.

Sociale media

Sociale cookies verzamelen gegevens over de activiteiten van gebruikers. Dit maakt het onder andere mogelijk om fragmenten van sociale platforms te bekijken, inhoud van onze websites te delen met je vrienden, te reageren op berichten van andere gebruikers en de makers of actief mee te discussiëren op onze forums. Sommige sociale cookies die geplaatst worden, kunnen door sociale medianetwerken ingezet worden om jouw internetgedrag te gebruiken voor commerciële doeleinden. Hier heeft Omroep MAX geen invloed op.

Voor meer informatie over de manier waarop deze derden omgaan met jouw persoonsgegevens, verwijzen wij je door naar het privacy beleid van deze derden. De meest voorkomende zijn:

Cookie-instellingen aanpassen en meer informatie

De cookie-instellingen voor deze website zijn te allen tijde naar je persoonlijke voorkeur te wijzigen. De pagina waarop je deze instellingen kunt wijzigen is te bereiken via deze link Cookie instellingen. Hier is ook gedetailleerde informatie vinden over welke cookies we specifiek plaatsen.

  • Ik wil Sociale Media koppelingen:

    hiermee staat u het plaatsen van Social media Cookies toe, deze netwerken kunnen u volgen en kan uw internetgedrag monitoren voor commerciële doeleinden.