Naar cookieinstellingen
bankstel

Een goedkoop bankstel van internet

Voor wie zich op het internet begeeft is het verleidelijk. Mooie aanbiedingen schieten voorbij in tal van reclames. Het kan toch niet waar zijn dat het zo goedkoop is? Maar jawel hoor, een paar klikken verder en je bent de trotse bezitter van bankstel voor een prijs die te mooi is om waar te zijn!

En te mooi om waar te zijn is het dan ook helaas vaak. Dat moest mevrouw Weenink uit Leersum concluderen nadat ze haar nieuwe ‘Chesterfieldstijl’ kunstleren bankstel ontving. Na het zelf in elkaar gezet te hebben, leek het op het eerste oog nog wat, maar nadat de visite door de dunne bodemlatjes van de bank was gezakt, de knopen in zijn geheel loslieten en de zittingen en leuningen inzakten, wist ze dat ze hier te maken had met een ‘kat in de zak’.

Herstel, vervanging of geld terug

Klagen hielp niet. Ze kreeg een bericht terug dat ze haar wel een latje op konden sturen of haar een korting van 80 euro konden bieden. Daarbij merkten ze op dat mevrouw Weenink rekening diende te houden met de prijs-kwaliteitverhouding. En laten wij het daar nou niet mee eens zijn. Het bankstel was met 700 euro weliswaar niet duur, maar voor mevrouw Weenink is dat veel geld. Ze verwachtte niet dat ze er 20 jaar mee kon doen, maar een paar jaar zou ze er toch mee vooruit moeten kunnen. Dat het meteen in elkaar zakte had ze dan ook niet hoeven verwachten. Als een product ‘ondeugdelijk’ is en het daarmee niet voldoet aan de verwachtingen die iemand daarvan redelijkerwijze mag hebben, heeft een consument recht op herstel of vervanging. Is dat niet mogelijk, dan bestaat er recht op geld terug.

De naam ‘bank’ onwaardig

We lieten een deskundige kijken naar het bankstel. De conclusie was kort, maar krachtig; deze bank was ongeschikt om op te zitten en mocht de naam bank niet dragen. Dus daarmee verviel meteen de mogelijkheid tot herstel of vervanging. Het geld moest terug! We hebben het bedrijf hiermee geconfronteerd. Na onze bemoeienis gaven ze wél toe dat het niet is gegaan zoals het hoorde. Het bankstel zou worden opgehaald en mevrouw Weenink kreeg haar geld terug. Bovendien werd dit type bank uit het assortiment gehaald.

Een beter alternatief?

Bezint eer u begint. We begrijpen best dat het verleidelijk is om goedkope producten te kopen. Maar aangezien de eigenaren van dit bedrijf VidaXL in no-time de Quote 500 in zijn geschoten, kunt u zich voorstellen dat de productiekosten van deze in China gefabriceerde meubels nóg veel lager zijn. Misschien is een rondje langs kringloopwinkels wel een mooi alternatief om net dat mooie bankstel op de kop te tikken voor een redelijke prijs. Want veel mensen brengen mooie, goede spullen gewoon weg. En dat is misschien van wat betere kwaliteit dan die uit China.

MAX-leden kunnen met vragen, problemen of klachten gratis terecht op het telefonisch spreekuur van de MAX Ombudsman op nummer 035-677 55 11, elke werkdag van 10 tot 12 uur.

Geef een reactie

Minder uitleg Meer uitleg

Cookies op de website van omroep MAX. Geef je toestemming!

Wij plaatsen Functionele cookies, om deze website naar behoren te laten functioneren en Analytische cookies waarmee wij het gebruik van de website kunnen meten. Deze cookies gebruiken geen persoonsgegevens. Voor cookies waarmee derden uw surfgedrag kunnen volgen, kunt u hieronder apart toestemming geven.

Meer uitleg

Waarom cookies?

Omroep MAX plaatst specifieke cookies om het gebruiksgemak voor bezoekers te vergroten. Ze helpen in functionaliteit en zijn bedoeld om inzicht te krijgen in de werking en effectiviteit van de websites.

Hiermee kunnen we de bezochte website zo gebruiksvriendelijke en interessant mogelijk maken voor de bezoeker. Hierbij worden geen gegevens verzameld die gebruikt kunnen worden om individuele gebruikers te volgen.

Functionele cookies

Cookies die er voor zorgen dat deze website naar behoren functioneert

De websites van Omroep MAX gebruiken cookies om er voor te zorgen dat onze websites naar behoren werken. Zo gebruiken wij cookies voor:

  • het onthouden van informatie die je invult op de verschillende pagina’s, zodat je niet steeds al je gegevens opnieuw hoeft in te vullen
  • het doorgeven van informatie van de ene pagina aan de volgende pagina, bijvoorbeeld als er een lange enquête wordt ingevuld of als je veel gegevens moet invullen bij een online bestelling
  • het opslaan van voorkeuren, zoals de taal, locatie, het gewenste aantal te tonen zoekresultaten, etc.
  • het opslaan van instellingen voor een optimale videoweergave, zoals de gewenste buffergrootte en de resolutiegegevens van je scherm
  • het uitlezen van je browserinstellingen om onze website optimaal op je beeldscherm te kunnen weergeven
  • het opsporen van misbruik van onze website en diensten, door bijvoorbeeld een aantal opeenvolgende mislukte inlogpogingen te registreren
  • het gelijkmatig belasten van de website, waardoor de site bereikbaar blijft
  • het aanbieden van de mogelijkheid om inloggegevens op te slaan, zodat je die niet elke keer opnieuw hoeft in te voeren
  • het mogelijk maken om te reageren op onze websites

Webstatistieken

Cookies waarmee wij het gebruik van de website kunnen meten.

Om te bepalen welke onderdelen van de website het meest interessant zijn voor onze bezoekers, proberen wij continu te meten met behulp van de software van comScore Digital Analytix hoeveel bezoekers er op onze website komen en welke onderdelen van de website het meest bekeken worden. Hiervoor gebruiken wij cookies.

Het is onderdeel van de (wettelijke) taak van Omroep MAX als Publieke Omroep om te rapporteren over onze prestaties. Daarvoor is het nodig om webstatistieken bij te houden. Ook nemen wij deel aan het landelijke internetbereikonderzoek STIR. Hiervoor gebruiken wij cookies, zodat wij de browser kunnen herkennen en op die manier het aantal bezoekers aan onze websites kunnen meten.

Van de informatie die wij zo verzamelen worden statistieken gemaakt. Deze statistieken geven ons inzicht in hoe vaak onze webpagina's bezocht worden, waar bezoekers de meeste tijd doorbrengen, enzovoort. Hierdoor zijn wij in staat structuur, navigatie en inhoud van de website zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken. De statistieken en overige rapportages kunnen wij niet herleiden tot personen.

Wij gebruiken cookies voor:

  • het bijhouden van het aantal bezoekers op onze webpagina’s
  • het bijhouden van de tijdsduur die elke bezoeker doorbrengt op onze webpagina’s
  • het bepalen van de volgorde waarin een bezoeker de verschillende pagina’s van onze website bezoekt
  • het beoordelen welke delen van onze site aanpassing behoeven
  • het optimaliseren van de website

Voor gebruik van deze cookies is geen toestemming vereist en deze kunnen dan ook niet worden uitgeschakeld.

Sociale media

Sociale cookies verzamelen gegevens over de activiteiten van gebruikers. Dit maakt het onder andere mogelijk om fragmenten van sociale platforms te bekijken, inhoud van onze websites te delen met je vrienden, te reageren op berichten van andere gebruikers en de makers of actief mee te discussiëren op onze forums. Sommige sociale cookies die geplaatst worden, kunnen door sociale medianetwerken ingezet worden om jouw internetgedrag te gebruiken voor commerciële doeleinden. Hier heeft Omroep MAX geen invloed op.

Voor meer informatie over de manier waarop deze derden omgaan met jouw persoonsgegevens, verwijzen wij je door naar het privacy beleid van deze derden. De meest voorkomende zijn:

Cookie-instellingen aanpassen en meer informatie

De cookie-instellingen voor deze website zijn te allen tijde naar je persoonlijke voorkeur te wijzigen. De pagina waarop je deze instellingen kunt wijzigen is te bereiken via deze link Cookie instellingen. Hier is ook gedetailleerde informatie vinden over welke cookies we specifiek plaatsen.

  • Ik wil Sociale Media koppelingen:

    hiermee staat u het plaatsen van Social media Cookies toe, deze netwerken kunnen u volgen en kan uw internetgedrag monitoren voor commerciële doeleinden.