Naar cookieinstellingen
anoniem

Anoniem gebeld worden… heeft u daar ook last van?

Anoniem bellen is bellen zonder nummerherkenning; als iemand u anoniem belt, ziet u dus niet het telefoonnummer van deze persoon. Anonieme bellers zijn mensen met een geheim nummer of mensen die nummerherkenning hebben uitgeschakeld. Ook veel bedrijven bellen anoniem. Het gebeurt dagelijks dat mensen anoniem gebeld worden. Niet iedereen vindt dit even prettig. Wat u hieraan kunt doen leest u hier.

Wat te doen

Als u lastig wordt gevallen door een anonieme beller, kunt u uw eigen telefoonaanbieder benaderen. Uw telefoonaanbieder kan namelijk wel het nummer zien waarmee de anonieme beller u belt. U kunt uw telefoonaanbieder vragen om een onderzoek te starten. Hij is verplicht om hieraan mee te werken. Het is belangrijk dit verzoek schriftelijk te doen en aan te geven wanneer precies u lastig bent gevallen. Noteer de data en tijdstippen dus zo nauwkeurig mogelijk. Ook het telefoonnummer waarop u wordt lastig gevallen en uw adresgegevens zijn belangrijk om te vermelden. Komt u er niet uit met uw aanbieder of heeft u een klacht hoe uw aanbieder met uw verzoek is omgegaan, dan kunt u naar de Geschillencommissie. Uw aanbieder moet hier wel bij zijn aangesloten. Dit kunt u nagaan door contact op te nemen met de Geschillencommissie via 070-3105310 of op www.geschillencommissie.nl.

Bel-me-niet-register

Als u niet wilt dat bedrijven u bellen voor commerciële doeleinden, dan kunt u zich laten registreren bij het Bel-me-niet-register. Bedrijven mogen u niet bellen als u op deze lijst staat. U heeft dan
geen last meer van telemarketing. Uitzonderingen: bent u klant of klant geweest van een bedrijf, dan morgen ze contact met u opnemen, maar alléén als u hiervoor toestemming heeft gegeven. Ook mag een bedrijf u bellen als u hierom vraagt. Als u zich aanmeldt bij het Bel-me-niet-regsister mogen bedrijven u nog vier weken bellen, dit is de verwerkingstijd die nodig is om de bedrijven
(telemarketeers) te informeren dat u niet meer gebeld wilt worden. Als u toch gebeld wordt door een bedrijf waarvan u zeker weet nooit toestemming te hebben gegeven of klant bij te zijn geweest, meld uw klacht dan bij Consuwijzer, het klachtenportaal van de overheid. Telefoonnummer: 088-0707070 of www.consuwijzer.nl.

De overheid

Mensen klagen bij ons dat ze vinden dat overheidsinstanties niet anoniem moeten bellen. Bent u het hiermee eens, geef het dan aan ons door. MAX-leden kunnen met vragen, problemen of
klachten gratis terecht op het telefonisch spreekuur van de MAX Ombudsman op nummer 035-6775511, elke werkdag van 10 tot 12 uur.

Geef een reactie

Reactie

    oosterwijck says:

    Een heel eenvoudige remedie is: Niet opnemen. … Als je nooit de telefoon opneemt, zonder dat U ziet, wie U probeert te bereiken, leren ze het vanzelf af. Het kost U niets en bespaart U een irritant gesprek, waarin iemand U iets probeert aan te smeren.

Minder uitleg Meer uitleg

Cookies op de website van omroep MAX. Geef je toestemming!

Wij plaatsen Functionele cookies, om deze website naar behoren te laten functioneren en Analytische cookies waarmee wij het gebruik van de website kunnen meten. Deze cookies gebruiken geen persoonsgegevens. Voor cookies waarmee derden uw surfgedrag kunnen volgen, kunt u hieronder apart toestemming geven.

Meer uitleg

Waarom cookies?

Omroep MAX plaatst specifieke cookies om het gebruiksgemak voor bezoekers te vergroten. Ze helpen in functionaliteit en zijn bedoeld om inzicht te krijgen in de werking en effectiviteit van de websites.

Hiermee kunnen we de bezochte website zo gebruiksvriendelijke en interessant mogelijk maken voor de bezoeker. Hierbij worden geen gegevens verzameld die gebruikt kunnen worden om individuele gebruikers te volgen.

Functionele cookies

Cookies die er voor zorgen dat deze website naar behoren functioneert

De websites van Omroep MAX gebruiken cookies om er voor te zorgen dat onze websites naar behoren werken. Zo gebruiken wij cookies voor:

  • het onthouden van informatie die je invult op de verschillende pagina’s, zodat je niet steeds al je gegevens opnieuw hoeft in te vullen
  • het doorgeven van informatie van de ene pagina aan de volgende pagina, bijvoorbeeld als er een lange enquête wordt ingevuld of als je veel gegevens moet invullen bij een online bestelling
  • het opslaan van voorkeuren, zoals de taal, locatie, het gewenste aantal te tonen zoekresultaten, etc.
  • het opslaan van instellingen voor een optimale videoweergave, zoals de gewenste buffergrootte en de resolutiegegevens van je scherm
  • het uitlezen van je browserinstellingen om onze website optimaal op je beeldscherm te kunnen weergeven
  • het opsporen van misbruik van onze website en diensten, door bijvoorbeeld een aantal opeenvolgende mislukte inlogpogingen te registreren
  • het gelijkmatig belasten van de website, waardoor de site bereikbaar blijft
  • het aanbieden van de mogelijkheid om inloggegevens op te slaan, zodat je die niet elke keer opnieuw hoeft in te voeren
  • het mogelijk maken om te reageren op onze websites

Webstatistieken

Cookies waarmee wij het gebruik van de website kunnen meten.

Om te bepalen welke onderdelen van de website het meest interessant zijn voor onze bezoekers, proberen wij continu te meten met behulp van de software van comScore Digital Analytix hoeveel bezoekers er op onze website komen en welke onderdelen van de website het meest bekeken worden. Hiervoor gebruiken wij cookies.

Het is onderdeel van de (wettelijke) taak van Omroep MAX als Publieke Omroep om te rapporteren over onze prestaties. Daarvoor is het nodig om webstatistieken bij te houden. Ook nemen wij deel aan het landelijke internetbereikonderzoek STIR. Hiervoor gebruiken wij cookies, zodat wij de browser kunnen herkennen en op die manier het aantal bezoekers aan onze websites kunnen meten.

Van de informatie die wij zo verzamelen worden statistieken gemaakt. Deze statistieken geven ons inzicht in hoe vaak onze webpagina's bezocht worden, waar bezoekers de meeste tijd doorbrengen, enzovoort. Hierdoor zijn wij in staat structuur, navigatie en inhoud van de website zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken. De statistieken en overige rapportages kunnen wij niet herleiden tot personen.

Wij gebruiken cookies voor:

  • het bijhouden van het aantal bezoekers op onze webpagina’s
  • het bijhouden van de tijdsduur die elke bezoeker doorbrengt op onze webpagina’s
  • het bepalen van de volgorde waarin een bezoeker de verschillende pagina’s van onze website bezoekt
  • het beoordelen welke delen van onze site aanpassing behoeven
  • het optimaliseren van de website

Voor gebruik van deze cookies is geen toestemming vereist en deze kunnen dan ook niet worden uitgeschakeld.

Sociale media

Sociale cookies verzamelen gegevens over de activiteiten van gebruikers. Dit maakt het onder andere mogelijk om fragmenten van sociale platforms te bekijken, inhoud van onze websites te delen met je vrienden, te reageren op berichten van andere gebruikers en de makers of actief mee te discussiëren op onze forums. Sommige sociale cookies die geplaatst worden, kunnen door sociale medianetwerken ingezet worden om jouw internetgedrag te gebruiken voor commerciële doeleinden. Hier heeft Omroep MAX geen invloed op.

Voor meer informatie over de manier waarop deze derden omgaan met jouw persoonsgegevens, verwijzen wij je door naar het privacy beleid van deze derden. De meest voorkomende zijn:

Cookie-instellingen aanpassen en meer informatie

De cookie-instellingen voor deze website zijn te allen tijde naar je persoonlijke voorkeur te wijzigen. De pagina waarop je deze instellingen kunt wijzigen is te bereiken via deze link Cookie instellingen. Hier is ook gedetailleerde informatie vinden over welke cookies we specifiek plaatsen.

  • Ik wil Sociale Media koppelingen:

    hiermee staat u het plaatsen van Social media Cookies toe, deze netwerken kunnen u volgen en kan uw internetgedrag monitoren voor commerciële doeleinden.