Moet ik administratiekosten betalen als ik een annuleringsverzekering heb?
Publicatiedatum: 19 november 2015
“Mijn man en ik zouden volgend jaar naar een huisje van Center Parcs gaan. Maar plotseling is mijn man overleden. Via onze annuleringsverzekering kreeg ik onze aanbetaling van ruim 300 euro terug. Maar daar hielden ze meer dan honderd euro administratiekosten op in. Is dit redelijk?” Mevr. J. Lommers-Van Voors
Nee, op het eerste gezicht vind ik dat niet redelijk. Als je annuleert met een verzekering, heb je recht op het hele bedrag van de reservering. Ik heb Center Parcs dan ook om een reactie gevraagd. Het bedrijf zegt dat ze pas bij het afhandelen van uw annulering de kosten van de verzekering van 67 euro voor een verblijf van 2 weken in rekening hebben gebracht. Daar komt nog een kleiner bedrag bij voor assurantiebelasting en het eigen risico van 32 euro. Dan kom je inderdaad precies op een bedrag dat bij u als ‘kosten’ is ingehouden. Ik verbaas me er wel een beetje over dat Center Parcs de premie van de annuleringsverzekering pas achteraf int. Dus als de vakantiegangers uiterlijk 10 weken voor hun gereserveerde vakantie het gehele bedrag moeten betalen. Zover is het voor u helaas niet gekomen.
Bron: MAX Magazine – Editie nr. 48 2015
Geef een reactie
U moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
Bij onze annulering wegens ziekenhuisopname word het annuleringsbedrag plus 35 euro administratie kosten in rekening gebracht we hebben meerdere hotels in Nederland bezocht waarbij je zelfs een dag van te voren gratis kan annuleren . Is het vragen van de administratie kosten redelijk .
Arie van Zwol .